top of page
Search
  • Writer's pictureCalanit

תערוכת אמנות של טרבור פגלן בלונדון

תערוכת אמנות של טרבור פגלן בלונדון – לא לפספס!

תערוכת אמנות של טרבור פגלן בלונדון
Trevor Paglen From 'Apple' to 'Anomaly' © Tim P. Whitby, Getty Images

נדמה שעולם הדיגיטל מעסיק מאוד את עולם האמנות בכלל ואת סצנת האמנות בלונדון בפרט כרגע – העיר מציגה כעת כמה תערוכות מרתקות ומיוחדות העוסקות בהשפעת הדיגיטל על העולם שלנו.


תערוכת אמנות של טרבור פגלן בלונדון (באנגלית: Trevor Paglen From 'Apple' to 'Anomaly') היא לא שונה בכך – אך להבדיל מתערוכות אמנות אחרות, עליהן המלצתי ממש לאחרונה באתר כמו תערוכת 24/7 או התערוכה של דומיניק האריס המצוינת, התערוכה של פגלן מתמודדת עם הצד האפל בנו המכיל דעות קדמות וסטריאוטיפים.


התערוכה החינמית והמקסימה הזו גורמת לכל מי שיוצא ממנה לחשוב עליה עוד הרבה זמן לאחר הביקור בה, וזה כי היא זורקת למעשה את "כל האמת" הישר אל תוך הפרצוף שלנו-


כאן תמצאו יצירות גדולות המורכבות מיותר מ-35 אלף תמונות שונות בכל תמונה, מהרצפה עד התקרה, שיוצרים מרחוק תמונת פסיפס דקורטיבית יפהפייה.


אך ברגע שמתקרבים, רואים שיופי זה הדבר האחרון שניסה להעביר האמן האמריקאי טרבור פגלן (Trevor Paglen) ביצירותיו:


כל תמונה למעשה מורכבת מתמונות שונות שנלקחו ממערכת בשם ImageNet, מערך נתונים מקיף הסוקר אותנו ומחלק את העולם הוויזואלי ליותר מ-21 אלף קטגוריות שונות.


מה שפגלן עשה הוא די פשוט: הוא לקח מילת מפתח מסוימת, חיפש אותה במערכת וצירף את כל התמונות שהמערכת מצאה הקשורה לביטוי אותו הוא חיפש, לתמונה אחת.


כך שלכל התמונות המופיעות בכל יצירה מכנה אחד משותף והוא מילת מפתח או קטגוריה.


כשאתם בתערוכה, אתם בטוח תשימו לב לכמה תמונות יפהפיות ומיוחדות, אשר נבנו ממילות מפתח נחמדות כמו תפוח, חקלאי, כדור אש, ספאם ועוד.


אך ככל שמתקדמים בתערוכה, הנושאים הופכים לכבדים יותר, ותבחינו מיד בנושאים בעיתיים יותר ונעימים פחות העוסקים באלכוהליזם, אנטישמיות, אנומיה ועוד.


הנה לכם "תרגיל": כאשר תגיעו לפסיפס שנוצר ממילת המפתח "הרשעה" - נסו לספור כמה פנים של אנשים "לבנים" אתם מצליחים לספור ביצירה. רמז: לא תמצאו הרבה כאלו.


בכך מנסה פגלן לחשוף את "הלב האפל" של מערכת המחשבים, שמושפעת בסופו של דבר מהשימוש של האדם – הרי למכונות אין רגשות, הן מערכות למידה המתבססות על תמונות או מידע שביצעו בהם בני האדם.


התמונות שתראו בכל פסיפס לא צולמו על ידי פגלן – אלא לקוחות למעשה מפליקר (Flickr), אתר אינטרנט מפורסם לשיתוף תמונות, המחלק את התמונות המועלות אליו לפי תיוגים.


כאן למעשה, ממחיש האמן את המסר המרכזי בתערוכה: דעות קדומות, סטריאוטיפים וגזענות לא עוברים מהעולם, אלא ההיפך הוא הנכון – הם גם מוזנים אל תוך המחשבים, ויהיו לזה השלכות פוליטיות וחברתיות שישפיעו על חיינו בהווה ובעתיד, וכך גם על הדורות הבאים.


אם אתם בעיר עד אמצע פברואר 2020 – גם אם הזמנתם סיורי אמנות בלונדון דרכי, אני ממליצה לכם בחום להיכנס לתערוכה החינמית ולהתרשם ממנה, מבטיחה לכם שלא תתאכזבו!


תערוכת אמנות של טרבור פגלן בלונדון
Trevor Paglen From 'Apple' to 'Anomaly' © Tim P. Whitby, Getty Images

כל מה שרציתם לדעת על תערוכת אמנות של טרבור פגלן בלונדון:


תערוכת אמנות של טרבור פגלן בלונדון
Trevor Paglen From 'Apple' to 'Anomaly' © Tim P. Whitby, Getty Images

תאריכים: התערוכה תינעל ב-16 בפברואר 2020.


איפה: במרכז האמנויות ברביקן (Barbican Centre).


כתובת: Silk St, Barbican, London EC2Y 8DS.


שעות פעילות: שבת-רביעי 11:00-20:00, חמישי-שישי 11:00-21:00. המקום יהיה סגור בין ה-24-26 בדצמבר. כמו כן במהלך חג המולד השעות יהיו 11:00-20:00.


מחיר: חינם.


תחנת טיוב קרובה: Barbican.


בואו לסייר איתי במוזיאונים ובגלריות המובילים בלונדון!


אוהבים אמנות ומגיעים ללונדון? מקומכם איתי! הצטרפו אלי לסיור חוויתי ומעשיר בן שעתיים-שעתיים וחצי במיטב המוזיאונים והגלריות של העיר!


סיורי אמנות בלונדון בעברית בהדרכתי יבטיחו לכם ביקור מקיף, מעניין וכיפי באחד המוזיאונים או הגלריות לבחירתכם, בהם תכירו לעומק את עולם האמנות בעיר ואת היצירות החשובות בממלכה לצד התערוכות המתחלפות והזמניות.


המקומות בסיורים הקבוצתיים נחטפים די מהר, לכן הבטיחו את מקומכם עוד היום: בחרו את הסיור שהכי מעניין אתכם בהתאם לגלריה/המוזיאון וסוג הסיור (קבוצתי/פרטי) שאתם רוצים לבקר בטופס הבא ואחזור אליכם בהקדם עם הצעת מחיר ומידע נוסף.


לשירותכם גם בוואטסאפ 447952302561+ או במייל calanit.sc@gmail.com.


עוד המלצות על תערוכות אמנות בעיר מחכות לכם בבלוג שלי.

111 views0 comments
bottom of page