top of page
Search
  • Writer's pictureCalanit

חגיגת אומנות ומלאכת הטקסטיל לסוגיה בברביקן

מי שמכיר אותי יודע שאני מאד אוהבת יצירות טקסטיל, ולכן הפעם נתרכז בתערוכה קבוצתית נפלאה שמוצגת בבארביקן, שעניינה טקסטיל, סיבים וחוטים.


לא פחות מ- 50 אמנים בינלאומיים מצליחים לאתגר ולגרות את הצופים בעבודות בעלות קונסטרוקציות משוכללות תוך שימוש בטכניקות ותיקות לצד חדישות ומודרניות באמצעותן הם מדמיינים מחדש את העולם באופן טקטאלי וחושני.


לטקסטיל תפקיד חשוב בחיינו; הוא מכסה ומגן עלינו ועל גופנו, מפעיל את חושינו, מעורר בנו זיכרונות, מייצג את האמונות שלנו ומשקף את הסיפורים שלנו שעוברים מדור לדור.


אנו עטופים בבד מיד לאחר שאנחנו נולדים ונכרכים בבדים כאשר אנו מתים. כמדיום אמנותי, טקסטיל יכול לייצר שיח על ההנאות והכאבים של האדם, וכן להשפיע על המערכות הגדולות יותר שמעצבות את עולמנו.


Solange Pessoa, Hammock (part of 4 Hammocks), 1999-2003 Courtesy of Rubell Museum, Miami and Washington DC Photo: Chi Lam

מה מחכה לכם בתערוכה


בתערוכה הגדולה הזו, 50 אמנים בינלאומיים בין-דוריים משתמשים בטקסטיל כדי להעביר רעיונות על כוח, התנגדות והישרדות. התערוכה נעה מיצירות אינטימיות בעבודת יד ועד למיצבי פיסול מונומנטליים.


העבודות מציעות נרטיבים של אלימות, אימפריאליזם והדרה לצד סיפורים של חוסן, אהבה ותקווה.


מאז שנות ה-60, טקסטיל הפך יותר ויותר נוכח בפרקטיקות אמנותיות. זה משמעותי ומעניין כי מדיום הטקסטיל לא הוערך בהיסטוריה של תולדות האמנות המערבית. בניגוד ל"אמנות יפה", הטקסטיל נחשב ל"מלאכה" מגדרית נשית, אשר נדחקה לשוליים על ידי חוקרי אמנות בינלאומיים.


בשל כך יצירות הטקסטיל לא נסחרו בשוק האמנות הבין לאומי ובבתי המכירות.


האמנים המציגים בתערוכה זו קוראים תיגר על הסיווגים הללו, ורותמים את המדיום כדי לדבר בעוצמה על סיפורים אינטימיים ויומיומיים ועל נרטיבים חברתיים-פוליטיים רחבים יותר באמצעות בדים, תפרים, קשרים וצמות.


האמנים מתנגדים לקטלוג המסורתי של טקסטיל ופורצים את הגבולות המקובעים של המדיום הזה על ידי יצירת עבודות מופשטות או פיגורטיביות כדי להשמיע את קולם האישי והקולקטיבי.


האמנים מסתמכים על ההיסטוריה החומרית של הטקסטיל על גווניה כדי לחשוף רעיונות הקשורים למגדר, עבודה, ערך, אקולוגיה, דיכוי, מיצוי ומסחר.


האוצרות של התערוכה מאוד מעניינת - במקום היסטוריה כרונולוגית של אמנות הטקסטיל, התערוכה מאורגנת בדיאלוגים נושאיים בין אמנים  - על פני דורות ואזורים גיאוגרפיים  - כדי לחקור כיצד אמנים שונים אימצו טקסטיל כדי להביע ביקורת או מחאה.


בין האמנים שמשתתפים בתערוכה ניתן למצוא מספר שמות מפורסמים  - שאת רובם פגשנו בסיורי הגלריות שלי בעיר במהלך השנים – כגון Jeffery Gibson  שתערוכה נפלאה שלו הוצגה לאחרונה ב-tephen Friedman gallery . עבודות משגעות בצבעוניותן המשלבות שזירת חרוזים מסורתית משבט אינדיאני.


שמות נוספים: Sheila Hicks, Faith Ringgold, Louise Bourgeois, Judy Chicago, Tracey Emin ,Yinka Shonibare, Cecilia Vicuña, Magdalena Abakanowicz.


התערוכה מוצגת עד 26 במאי 2024.


יש לרכוש כרטיסים אונליין בקישור הבא.

87 views0 comments
bottom of page