top of page
Search
  • Writer's pictureCalanit

24/7: המלצה לתערוכת אמנות בלונדון

24/7: המלצה לתערוכת אמנות בלונדון המוצגת בבית סומרסט – אל תחמיצו!

24/7: המלצה לתערוכת אמנות בלונדון
19. Mat Collishaw, The Machine Zone 00-01, 2019 on view at 247 at Somerset House (c) Stephen Chung for Somerset House

אם אתם מגיעים בתקופת הסתיו הקרובה לממלכה, ואתם מחפשים תערוכה מרהיבה ומיוחדת שתגרום לכם לחשוב עליה הרבה לאחר הביקור בה, המאמר 24/7: המלצה לתערוכת אמנות בלונדון הוא בדיוק עבורכם.


מדובר בתערוכה מרהיבה וזמנית בבית סומרסט (Somerset House), משכן האמנויות המפורסם בעיר שנחשב לא רק לאתר חובה עבור אוהבי האמנות אלא גם לאטרקציה תיירותית נפלאה בעיר.


התערוכה "24/7" עוסקת בתרבות של העולם שלנו הפועל ללא הפסקה, 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע, ובעצם מהווה קריאת השכמה מהעולם הזה על ידי כך שהיא בוחנת את חוסר היכולת שלנו להתרחק ממנו באמצעות סדרת יצירות מרהיבות, מקוריות ועוצמתיות שנוצרו על ידי כמה מהאמנים המרתקים ביותר של ימינו.


כאן תוכלו למצוא יותר מ-50 יצירות אמנות רב תחומיות שכל מה שמקשר אותם יחדיו הוא נושא אחד משותף: הלחץ המטורף והבלתי פוסק לייצר כסף, להיות כל הזמן בטלפונים, לבהות במסכים ולצרוך דברים שונים מסביב לשעון, ללא הפסקה.


במסגרת התערוכה תוכלו ממש "לעבור" או "להרגיש" 24 שעות מלאות, מתחילת היום ועד סיום היום, באמצעות מתקנים מיוחדים ההופכים את החוויה והביקור כאן לאינטראקטיביים:


בין היתר תוכלו לראות עבודות ולחוות כמה מהפעילויות הנפוצות של כל אדם במהלך 24 שעות בחייו כמו פעילות ומנוחה, עבודה ופנאי, האדם והמכונה והפרט והקולקטיב.


כשתצאו מהתערוכה, הגבול בין הבוקר ללילה יהפוך להיות מטושטש, מה שממחיש את הרעיון המקורי והמיוחד של התערוכה: בגלל שהפכנו למעין "ינשופי לילה", הפכנו לחיות במעין לופ שלא נגמר.

24/7: המלצה לתערוכת אמנות בלונדון
'Big Brother Diary Room Chair, Series 1, 2000' (courtesy Alan Davies) & 'Big Brother Series 2 logo 2001' (courtesy of the artist) on view at Somerset House (c) Stephen Chung

כמה מהעבודות כאן אפילו מציעות "פתרונות" שונים לבעיה הזו של חוסר שינה ועבודה ללא הפסקה:


למשל, ישנם חדרים בהם המבקרים יוכלו להירגע ולהתנתק קצת ממרוץ העכברים או לבקר בחדרים בהם תוכלו "להתעטף" בשמיכת נחושת שחוסמת את כל האותות האלקטרו-מגנטיים מהמכשירים הסלולריים שלכם, מה שיאפשר לכם קצת "לנוח" מהנוכחות הבלתי פוסקת ברשתות החברתיות.


אך לעומת זאת יש חדרים אחרים שממחישים את התלות שלנו בטכנולוגיה שבמקום להועיל לנו כמו שאנחנו חושבים, הופכת אותנו לתלויים בה – שימו לב למשל לכיסא "האח הגדול" או לאוסף הציפורים המכניות שנמצאות בכלוב.


לא סתם התערוכה נקראת "24/7" – היא נוצרה בהשראת הספר המפורסם "24/7" של ג'ונתן קרירי (Jonathan Crary) המבקר את הקפיטליזם שמשתלט לנו על החיים, את חיי הדיגיטציה שהולכים וגדלים ועל האופן שבו אנחנו מחוברים כל הזמן לטכנולוגיה, ערים מבלי לישון ועובדים ללא הפסקה.


זו פעם ראשונה אי פעם שמוקמת תערוכה מיוחדת ורב תחומית בנושא הזה בה ניתן למצוא מגוון יצירות אמנות ממגוון נושאים שגורמים למבקר לחשוב ולהבין יותר מתמיד, באיזה עולם לחוץ ומטורף אנחנו חיים.


בתור מדריכת סיורי אמנות בלונדון, אני לא זוכרת מתי תערוכת אמנות כה מגוונת ומרתקת "שאבה" אותי לתוכה וגרמה לי לצאת ממנה עם המון השראה ומחשבה.


אני ממליצה בחום לכל מי שמגיע בתקופת הסתיו לא לפספס את ההזדמנות לבקר בתערוכה הזו, שתרד בפברואר 2020!


24/7: המלצה לתערוכת אמנות בלונדון
Installation view of Tekja, Awake, 2019 at 247 at Somerset House (c) Stephen Chung for Somerset House [7]

24/7: המלצה לתערוכת אמנות בלונדון – מה חשוב לדעת לפני שמגיעים:


תאריכים: עד ה-23 בפברואר 2020.


איפה: גלריית Embankment בבית סומרסט.


שעות פעילות: שני, שלישי, שבת וראשון 10:00-18:00. בימי רביעי עד שישי 11:00-20:00. שימו לב – יכולים להיות שינויים בשעות בתקופת חג המולד והשנה החדשה, לכן יש לבדוק לפני הגעתכם.


תחנת טיוב קרובה: Temple.


מחיר כניסה לתערוכה: 14 ליש"ט. בחינם לילד מתחת לגיל 12.


הזמינו סיור אמנות בלונדון והבטיחו לעצמכם חוויה אמנותית מרהיבה בממלכה!


הצטרפו אלי לחוויה מרתקת של שעתיים-שעתיים וחצי בהם נבקר במוזיאוני אמנות או בגלריות מרהיבות (בהתאם לסיור שתבחרו) ואכניס אתכם אל תוך מאחורי הקלעים של עולם האמנות שלו חוקים משלו.


במסגרת סיורי אמנות בלונדון בעברית שלי תקבלו הסברים מהנים ומעניינים בעברית על היצירות החשובות והמפורסמות בעיר לצד תערוכות זמניות וחולפות שישאירו אתכם עם המון השראה, מחשבה, ידע וסקרנות לחקור עוד!


להזמנת סיורים בלונדון לפי המוזיאון או הגלריה שמעניינים אתכם, באופן פרטי או קבוצתי, היכנסו לקישור הבא , מלאו את הטופס ואחזור אליכם בהקדם האפשרי.


ניתן לפנות אלי גם בוואטסאפ 447952302561+ או במייל calanit.sc@gmail.com.


אהבתם לקרוא על 24/7: המלצה לתערוכת אמנות בלונדון? אל תפספסו את שאר ההמלצות שלי לתערוכות אמנות נוספות ומעניינות לא פחות בבלוג שלי.

248 views0 comments
bottom of page