top of page
Search
  • Writer's pictureCalanit

תערוכת אמנות על רמברנדט בלונדון

Updated: Oct 2, 2019

תערוכת אמנות על רמברנדט בלונדון – חובה לאוהבי הצייר ההולנדי !

תערוכת אמנות על רמברנדט בלונדון

רמברנדט, או בשמו המלא רמברנדט הרמנזון ואן ריין (Rembrandt Harmenszoon van Rijn) נחשב לאחד הציירים הגדולים ביותר שחיו אי פעם – לכן אם אתם נמצאים בממלכה בין אוקטובר לפברואר הקרובים, תערוכת אמנות על רמברנדט בלונדון היא חגיגה לכל אוהב אמנות באשר הוא!


התערוכה "האור של רמברנדט" (Rembrandt's Light) בגלריית דאליץ' (Dulwich Picture Gallery) מציינת 350 שנה למותו של האמן ההולנדי הדגול עם לא פחות מ-35 מציוריו ותחריטיו, שחלק נכבד מהם כולל ציורים אייקוניים ומפורסמים לכל, ואם זה לא מספיק, לצורך התערוכה הולוו במיוחד לגלריה יצירות מיוחדות ממוזיאוני האמנות הגדולים בעולם כמו הלובר בפריז, הרייקסמוזיאום באמסטרדם ועוד.


כך שבין היתר, תוכלו למצוא כאן את הציורים המפורסמים Philemon and Baucis, הציור Christ and St Mary Magdalen at the Tomb מתקופת הבארוק ו-3 ציורי הנשים המפורסמים ביותר של האמן: A Woman Bathing in a Stream שהולווה מהגלריה הלאומית בלונדון, A Woman in Bed שהולווה מהגלריה הלאומית בסקוטלנד ו-Girl in the Window.


התערוכה נקראת "האור של רמברנדט" בגלל האור שמשחק תפקיד חשוב ביצירותיו, הלוקח את הצופה למסע מציורים בעלי דרמה ותיאטרליות לציורים בעלי מחשבה ורוחניות – בכולם שלט הצייר באור והשתמש בו כדי להעביר את הנושא המרכזי בציור על הצד הטוב ביותר.


היצירות מסודרות לפי הנושא שלהן, וכל התערוכה עצמה מתמקדת בתקופה שבין 1639 ל-1658, אחת מתקופות היצירה המפורסמות של רמברנדט, בהם אומנם היה בתקופת שפל בחייו הפרטיים אך עם זאת הוא יצר בתקופה הזו את יצירותיו המפורסמות ביותר בעת שהתגורר בבית שלו באמסטרדם, שכיום הפך למוזיאון פופולרי על שמו בבירת הולנד.


העבודה שנעשתה בתערוכה מבחינת התאורה והעיצוב ראויים לציון: הם מוסיפים המון אווירה לביקור כאן, והשיתוף פעולה שנעשה בין אוצרות התערוכה לצלם הקולנוע הבריטי-יהודי עטור הפרסים פטר סושיצקי (Peter Suschitzky), הופכים את הביקור בתערוכה הזו לחוויה מיוחדת לא רק לאוהבי הצייר ההולנדי אלא עבור כל מי שאוהב תערוכות אמנות.


על גלריית דאליץ' בה מוצגת התערוכה

תערוכת אמנות על רמברנדט בלונדון

גלריית דאליץ' (Dulwich Picture Gallery) היא גלריית אמנות בדאליץ' שבלונדון. היא נפתחה בשנת 1817 ונחשבת לאחת מהגלריות הראשונות בעולם שנבנו במטרה להצגת יצירות אמנות – קשה להאמין אבל עד בניית הגלריה, מבנים קיימים בכל העולם הוסבו לגלריות אמנות, ולעולם לא נבנו מבנים כדי שישמשו בתור גלריות לתערוכות ויצירות.


לכן, דאליץ' נחשבת לאחת מהגלריות המשפיעות ביותר בעולם האמנות, והתכנון הארכיטקטוני שלה השפיע רבות מאז ועד היום על כל גלריות האמנות בעולם שנבנו אחריה.


החדרים בגלריה מרווחים וגדולים, ומחוברים יחדיו, והתאורה מגיעה מפתחים שנוצרו בתקרה, כך שהאור מגיע למעשה מבחוץ והוא טבעי לחלוטין.


הגלריה מציגה יצירות אמנות מהמאות ה-17 וה-18 לרוב, ובין יצירות אלו ניתן למצוא יצירות של אמנים גדולים ומפורסמים כמו רמברנדט, קאנאלטו, אנתוני ואן דייק, ברטולומה אסטבן מוריו ועוד.


אם אתם אוהבים גלריות אמנות ייחודיות, התערוכה של רמברנדט היא הזדמנות נהדרת להגיע לכאן, אבל גם בלי התערוכה מחכה לכם כאן ביקור חוויתי מלא ביצירות יפהפיות שרק מחכות לכם שתגלו אותן.


תערוכת אמנות על רמברנדט בלונדון – מודיעין שלום:


מתי: החל מה-4 באוקטובר עד ה-2 בפברואר 2020.


איפה: בגלריית דאליץ' (Dulwich Picture Gallery).


שעות פעילות: ימי שלישי-ראשון 10:00-17:00. בימי שני סגור.


מחיר כניסה לגלריה: כרטיס יעלה 16.50 ליש"ט – אם תזמינו באתר האינטרנט של הגלריה, תחסכו 1.50 ליש"ט. חינם למבקרים מתחת לגיל 18.


איך להגיע: קחו את קו ויקטוריה לתחנת Brixton ומשם את אוטובוס P4 לתחנה "Dulwich Picture Gallery".


להזמנת כרטיסים, לחצו כאן.


סיור אמנות בהדרכתי כבר הזמנתם?


אם אתם מגיעים ללונדון ומחפשים הרבה יותר מעוד ביקור במוזיאון אמנות, מקומכם כאן איתי! הצטרפו אל סיורי אמנות בעברית בלונדון שאני מעבירה במוזיאונים ובגלריות הרבים בעיר וביחד נבקר ונסקור את כל היצירות היפות והתערוכות הקבועות והמתחלפות.


כי זה לא מספיק רק לראות יצירות ולבקר תערוכות – ברגע שאתם מבינים על מה מדובר, ומקבלים הדרכה והסברים קלילים ומעניינים במסגרת סיורי גלריות בלונדון, אתם מקבלים חוויה אחרת לגמרי, שתעניין גם את הילדים הקטנים ביותר.


הזמינו עוד היום סיורי אמנות בלונדון בעקבות האמנות בעיר: מלאו את הפרטים שלכם בעמוד צור קשר, ואחזור אליכם מיד עם כל הפרטים, המחירים והדברים שאתם חייבים לדעת כדי לקבל טיול אמנותי מלא השראה ואמנות!


כמו כן, ניתן לפנות אלי גם דרך הוואטסאפ 447952302561+ או במייל calanit.sc@gmail.com.


למידע נוסף על תערוכות מומלצות נוספות בעיר ועל הסיורים שלי היכנסו לבלוג שלי.

160 views0 comments
bottom of page