top of page
Search
  • Writer's pictureCalanit

תערוכת אמנות על ויליאם בלייק בלונדון

Updated: Oct 2, 2019

תערוכת אמנות על ויליאם בלייק בלונדון עד פברואר 2020

תערוכת אמנות על ויליאם בלייק בלונדון
דיוקן של ויליאם בלייק

תערוכת אמנות על ויליאם בלייק בלונדון עומדת להיפתח בקרוב במוזיאון טייט מודרן (Tate Modern), והיא הופכת את הביקור במוזיאון, לצד תערוכות חובה נוספות בו כמו התערוכה של אולאפור אליאסון (Olafur Eliasson), לאחד המוזיאונים שחובה לבקר בהם במהלך טיול בעיר בתקופה הקרובה.


ויליאם בלייק (William Blake) הוא משורר, מיסטיקן, צייר, מדפיס ואמן תחריטים בריטי שחי בין השנים 1757-1827.


הוא לא זכה להכרה והערכה רבה במהלך רוב שנות חייו, אך כיום הוא נחשב לאחד מהאמנים החשובים בהיסטוריה של השירה והאמנויות בעידן הרומנטי, ולאחד האמנים הגדולים אי פעם בהיסטוריה של הציורים והתחריטים בבריטניה.


בלייק יצר עבודות אמנות מגוונות מבחינת הנושאים בהם עסק, ולמרות שבזמן תקופתו הוא נחשב לאמן "מטורף" בשל השקפת עולמו והמסרים אותם העביר באמנות שלו, היום הוא מוערך מאוד על ידי מבקרים ואוהבי אמנות בעיקר בזכות היצירתיות שלו והשילוב של כל הדברים בהם האמין הבאים לידי ביטוי ביצירותיו, שלפעמים נראים שאפילו הקדימו את זמנו.


בלייק ידוע גם בתור היותו משורר בריטי מפורסם, שבין היתר ידוע בתור כותב השיר הקצר "ירושלים", שנחשב על ידי בריטים רבים בתור ההמנון הלא רשמי של בריטניה, ויש כאלו שאף מעדיפים אותו יותר מאשר ההמנון הנוכחי, "אלוהים נצור את המלכה".


הוא נהג לפרסם ספרי שירים בהוצאה עצמית כי האמין שרק כך יוכל לחמוק מהצנזורה של הכנסייה – עוד דבר בו הקדים את זמנו, בו אמנים רבים כיום, כמו סופרים ומוזיקאים, מוציאים את יצירותיהם באופן עצמאי, מה שנותן להם שליטה מלאה על החומרים שלהם.


במהלך שנות חייו הוא יצר כמה מהתמונות המפורסמות והאייקוניות ביותר באמנות הבריטית, העוסקות בשלל נושאים, כמו דת, מיתולוגיה, מהפכות ועוד. עד היום הוא מהווה השראה לאמנים רבים כמו מוזיקאים, משוררים וציירים מרחבי העולם.


גם היום, יצירותיו נחשבים לרלוונטיים מתמיד, והתערוכה החדשה בטייט מודרן מדגישה זאת, בעזרת יצירותיו המדגישות את החזון שלו, החדשנות הטכנית שלו ודעותיו הפוליטיות.


אני ממליצה לכם בחום לבקר בתערוכה המיוחדת, שנחשבת לתערוכה הגדולה ביותר על יצירותיו מזה 20 שנה.


מטרת התערוכה היא לחשוף את בלייק כאמן חזותי שהלך אחר ליבו וביטא את דעותיו ואמונתו בציוריו, ולהעניק לו את החשיפה שמגיעה לו לאנשי המאה ה-21.


גולת הכותרת בתערוכה היא ללא ספק החדר בו מוצגות מעל 300 יצירות מקוריות שלו דרך טכנולוגיה דיגיטלית, אשר למעשה מגשימה את חלום האמן להציג את עבודותיו בסדר גדול עצום ולקהל רחב ומגוון.


תערוכת אמנות על ויליאם בלייק בלונדון


מודיעין שלום: כל מה שחשוב לדעת על תערוכת אמנות על ויליאם בלייק בלונדון:


מתי: מה-11 בספטמבר 2019 עד ה-2 בפברואר 2020.


איפה: מוזיאון טייט מודרן Tate Modern.


שעות פעילות: פתוח כל יום 10:00-18:00, בשישי ושבת 10:00-22:00.


מחיר כרטיס לתערוכה: 18 ליש"ט למבוגר, 5 ליש"ט לילדים בגילאי 8-12, חינם לילדים מתחת לגיל 12. מומלץ להזמין כרטיסים מראש לתערוכה באתר האינטרנט של המוזיאון. הכניסה למוזיאון עצמו היא בחינם.


תחנת טיוב קרובה: Southwark ומשם 9 דקות הליכה ברגל עד למוזיאון.


תערוכת אמנות על ויליאם בלייק בלונדון


אוהבים אמנות ומגיעים בקרוב ללונדון? הזמינו סיור אמנות עוד היום!


לונדון היא עיר עולם מובילה מבחינת תרבות, מסחר, כלכלה, פוליטיקה וכמובן אמנות – וניתן למצוא בה כמה מהיצירות היפות, המוכרות והחשובות ביותר בעולם האמנות. אך בגלל שהיצירות מפוזרות ברחבי המוזיאונים והגלריות הרבים בעיר, קל מאוד ללכת לאיבוד בכל המבחר הזה, לאבד את הפואנטה ולא להבין בכלל על מה אתם מסתכלים.


כאן בדיוק נכנסים לתמונה סיורי גלריות בלונדון, שמטרתם לעשות לכם סדר, לקחת אתכם "יד ביד" ולהוביל אתכם בין כל המקומות החשובים ביותר בעיר מבחינת אמנות (בין אם זה גלריות פרטיות לבין מוזיאונים מפורסמים ומוכרים) תוך דגש על יצירות מפורסמות אך גם יצירות פחות מוכרות אך יפות לא פחות ועד תערוכות מתחלפות ורלוונטיות לזמן ביקורכם בעיר.


שמי כלנית ואני מזמינה אתכם להזמין עוד היום סיורי אמנות בעברית בלונדון תחת הדרכתי, ולצאת למסע מופלא, צבעוני ומלא השראה בעקבות האמנים הגדולים והיצירות היפהפיות שרק מחכים לכם שתגלו אותם!


להזמנת סיור אמנות בלונדון, מלאו את הטופס בעמוד צור קשר, ומיד עם קבלת הפנייה אדאג לחזור אליכם עם הצעת מחיר, מידע מועיל ונקודת מפגש בעיר בו נתחיל את הסיור בעיר, שיהפוך לאחד מהחוויות הגדולות שלכם מהטיול בעיר.

כמו כן, אני לשירותכם גם בוואטסאפ 447952302561+ או במייל calanit.sc@gmail.com.


כבר עוזבים את האתר? חכו, יש עוד המון המלצות באתר שלי על תערוכות אמנות נוספות בעיר בבלוג שלי.

218 views0 comments
bottom of page