top of page
Search
  • Writer's pictureCalanit

תערוכת אמנות אופטית מדהימה בלונדון

תערוכת אמנות אופטית מדהימה בלונדון של ברידג'ט ריילי – אל תפספסו!


אם אתם אוהבים אמנות חזותית וחושבים שכבר ראיתם הכל, ואתם מגיעים ללונדון בקרוב – תערוכת אמנות אופטית מדהימה בלונדון של ברידג'ט ריילי היא ללא ספק בגדר חובה עבורכם.


ברידג'ט ריילי (Bridget Riley) היא אמנית בריטית בת 88 הנחשבת לאחת האמניות המהוללות והמוכשרות ביותר שהצמיחו בריטניה ולאחת האמניות החשובות בעולם.


היא זכתה לכינוי "מלכת האופ ארט" (Op art) בזכות יצירותיה וציוריה העושים שימוש באשליות אופטיות ובהפשטה גאומטרית.


זרם האופ-ארט בוחן את אופן תפיסת האדם ואת הקשר בין אשליה ומישור התמונה – אנחנו מכירים אותו בעיקר בזכות התמונות המופשטות, בדרך כלל בצבעי שחור ולבן, כאשר מביטים בהם נוצר הרושם שהתמונה נעה וזזה לנו, ממש לנגד עינינו.


כעת, גלריית הייוורד (Hayward Gallery) שב-Southbank Centre, מציגה תערוכה רטרוספקטיבית גדולה המוקדשת כל כולה ליצירתה של ריילי, שנחשבת לאמנית המובילה בזרם האמנות המיוחד.


התערוכה נחשבת לתערוכה הגדולה ביותר לסתיו 2019 בגלריה, והיצירות אמנות המפורסמות שיוצגו בה השייכים לריילי יהפכו אותה גם לתערוכה הכי מדוברת ומבוקרת בחורף, וזה ללא שום סדק של ספק.


היא נוצרה משיתוף פעולה מיוחד של האמנית עצמה ובשיתוף עם הגלריות הלאומיות של סקוטלנד, והיא נחשבת לתערוכה הגדולה והמקיפה ביותר של יצירותיה עד היום, כאשר מאחוריה רזורמה עשיר בתערוכות אשר הוצגו במוזיאוני אמנות נחשבים ברחבי העולם לרבות MoMa בניו יורק או במוזיאון לאמנויות יפות (Museum of Fine Arts) בבוסטון ועוד.


ריילי היא ללא ספק אמנית חדשנית ופורצת דרך, מה שבא לידי ביטוי גם בתערוכה עצמה המציגה את התפתחות היצירות שלה מהציורי שחור-לבן ועד לציורים על בדים רחבים וצבעוניים, יצירות פיגורטיביות וציורי קיר.


לצד יצירות מפורסמות, כמו Movement in Squares מ-1961, תמצאו בתערוכה המרתקת הזו, המשתרעת על פני 70 שנות עבודתה, גם רישומים נדירים, מחקרים ואפילו חומרים ממנה נוהגת האמנית ליצור את עבודתיה משנת 1947 ועד היום, מה שמעניק לנו הצצה חד פעמית ל"מאחורי הקלעים" של יצירתה.


זו הזדמנות חד פעמית ומיוחדת להיכנס לעולמה של האמנית המיוחדת ולחוות את היצירות העוצמתיות והמרתקות ביותר שלה, שיגרמו לכם לראות כיצד היצירות קמות לתחייה ומתחילות לזוז ולקבל חיים משל עצמם. אל תפספסו!


תערוכת אמנות אופטית מדהימה בלונדון
Bridget Riley Movement in Squares, 1961 Arts Council Collection, Southbank Centre, London. © Bridget Riley 2019. All rights reserved.

כל מה שחשוב לדעת על תערוכת אמנות אופטית מדהימה בלונדון:


מתי: מה-23 באוקטובר 2019 עד ה-26 בינואר 2020.


איפה: Southbank Centre.


שעות פעילות: הגלריה פתוחה כל יום, למעט ימי שלישי, בין השעות 11:00-19:00.


תחנת טיוב קרובה: Waterloo.


מחיר: הכניסה בתשלום. להזמנת כרטיסים, לחצו כאן.


חכו – מה לגבי סיור אמנות בלונדון עם מדריכה מקצועית?


אם אתם באתר שלי, אני מתארת לעצמי שאתם אוהבים אמנות ורוצים לספוג כמה שיותר מסצנת האמנות המעולה בעיר, שאין שני לה בעולם.


אני מזמינה אתכם להצטרף אלי לסיורי אמנות בלונדון באופן פרטי או קבוצתי, במהלכם נבקר במוזיאונים ובגלריות האהובים והמפורסמים בעיר לצד אלו שפחות מפורסמים אך מעולים לא פחות.


ביחד, נראה את כל היצירות המפורסמות בעיר לצד תערוכות זמניות ומתחלפות, מה שיבטיח לכם לצפות במיטב שיש לעיר להציע לחובבי אמנות, אך גם לקבל הדרכה קלילה וכיפית בעברית, כך שבזכות סיורי גלריות בלונדון לא רק תסמנו "וי" על כך שראיתם אמנות אלא באמת תבינו מה ראיתם – מה שיהפוך את הביקור במוזיאונים ובגלריות לחוויתי ולבלתי נשכח.


ליצירת קשר ולקבלת פרטים ומחירים על סיורי אמנות בלונדון בעברית שלי, מלאו את הטופס בעמוד צור קשר, ואחזור אליכם בהקדם. מעוניינים להצטרף לסיור אמנות קבוצתי? מלאו את הפרטים בטופס כאן.


אני זמינה עבורכם לכל שאלה או פניה גם בוואטסאפ 447952302561+ או במייל calanit.sc@gmail.com.


אם אהבתם לקרוא על תערוכת אמנות אופטית מדהימה בלונדון, תשמחו לגלות שאני מפרסמת עוד המון המלצות לתערוכות אמנות בעיר בבלוג שלי.

418 views0 comments
bottom of page