top of page
Search
  • Writer's pictureCalanit

ביתן הקיץ של גלריית סרפנטין

Updated: Oct 2, 2019

ביתן הקיץ של גלריית סרפנטין – תערוכת אמנות שאסור להחמיץ



ביתן הקיץ של גלריית סרפנטין
Junya Ishigami by Tasuko Amada, © Junya Ishigami + Associates

ביתן הקיץ של גלריית סרפנטין, הוא ללא ספק אחד מאירועי האמנות הגדולים ביותר לא רק בלונדון עצמה אלא בכל עולם האמנות.


גלריית סרפנטיין (Serpentine Gallery) היא גלריית אמנות בגני קנזינגטון המפורסמים שנמצאים במרכז לונדון. הגלריה האהובה, מציגה אמנות מודרנית ואמנות עכשווית, והיא נחשבת לאחת מהגלריות האהובות ביותר בעיר – כל שנה מבקרים בה מעל 750 אלף איש, והיא אפילו זכתה לתמיכת הנסיכה דיאנה.


הכניסה לגלריה היא חינמית, אך מה שהופך אותה, במיוחד בקיץ, לאחת מהגלריות האהובות ביותר הוא לא רק הכניסה החינמית והיצירות שבתוכה, אלא בעיקר בזכות הביתן הזמני לתערוכות מתחלפות בפתח הגלריה, שמוקם כל שנה, משנת 2001, והפך למסורת.


כל שנה הביתן נבנה על ידי אדריכל אחר, אשר מעניק לו את הסגנון האישי שלו הבא לידי ביטוי בעיצוב ובצורה. בין אדריכלי העבר שהקימו את הביתן הזמני של הגלריה ניתן למנות את זהא חדיד (Zaha Hadid), דניאל ליבסקינד (Daniel Libeskind), טויו איטו (Toyo Ito), רם קולהאס (Rem Koolhaas) ועוד.


השנה, מי שזכה לכבוד המיוחל של תכנון ביתן הקיץ הוא האדריכל היפני והצעיר ג'וניה אישיגאמי (Junya Ishigami) בן ה-45.


הסיקור העולמי והמגוון העצום של האירועים המתקיימים בביתן, כמו הרצאות, מפגשי למידה, עימותים ואירועי תרבות, עומדים לפי התחזית למשוך אליהם בסביבות ה-250 אלף מבקרים ואין ספק שאישיגאמי עומד להיות מוכר לכל חובב אדריכלות בעולם.


אישיגאמי העניק לביתן מראה של חופה בזכות הגג שמורכב מרעפי לוחות סלע צפחה דקיקים וכהים. בנוסף, החומריות הטבעית והטכניקה של ההתקנה מעניקים תחושה של מעין ביקור בתוך מערה.


ג'וניה הוא מרצה מבוקש במוסדות השכלה מובילים בעולם, והוא אף זכה בפרס "אריה זהב" בביאנלה לאדריכלות של ונציה. הוא לא רק אדריכל אלא גם בונה מיצבי אמנות, והוא אף הציג את אחת היצירות שלו, "שולחן", במוזיאון ישראל בירושלים.


אם אתם בלונדון הקיץ, אני ממליצה בחום להגיע לגלריה כדי להתרשם מעבודת האדריכלות המרשימה של אישיגאמי, מהיצירות בתוך הביתן ומהפעילויות השונות של הגלריה.


ואם שאלתם מה קורה לביתן לאחר שהתערוכה מסיימת – הוא מפורק לאלתר ונמכר לכל המרבה במחיר – בין אם זה מוזיאונים, חברות או אספני אמנות. היו שנים שהביתנים היו כאלו מצליחים עד שהם נמכרו בשלמותם והוצגו כמו שהם במדינות אחרות בעולם, כך קרה עם הביתן שעיצב האדריכל הדני ביארקה אינגלס ב-2016.



ביתן הקיץ של גלריית סרפנטין
Junya Ishigami, Park Groot Vijversburg Visitor Center, Tytsjerk, The Netherlands, 2012, © Junya Ishigami + Associates

ביתן הקיץ של גלריית סרפנטין
Image Credit: Serpentine Pavilion 2019, Design Render, Interior View, © Junya Ishigami + Associates


ביתן הקיץ של גלריית סרפנטין
Junya Ishigami, Botanical Garden Art Biotop / Water Garden, Tochigi, Japan, 2018, © Junya Ishigami + Associates

כל מה שחשוב לדעת על ביתן הקיץ של גלריית סרפנטין:


מתי: מה-21 ביוני עד ה-6 באוקטובר 2019.


איפה: גלריית סרפנטיין (Serpentine Gallery) שנמצאים בגני קנזינגטון.


שעות פעילות: חמישי-ראשון 10:00-18:00. הגלריה סגורה בימי שני-רביעי.


מחיר: הכניסה בחינם.


תחנת טיוב קרובה: Lancaster Gate (אך שימו לב שיש להמשיך ללכת ברגל בתוך הגנים עד שמגיעים לגלריה).


לפרטים נוספים, לחצו כאן.

סיור אמנות בלונדון כבר הזמנתם ?


סיור אמנות בלונדון יאפשר לכם לראות את כל התערוכות המתחלפות והמומלצות ביותר בעיר לצד תערוכות קבועות וידועות שאף טיול בלונדון לא שלם בלעדיהם.


אני מעבירה סיורי אמנות בעברית בלונדון בגלריות ובמוזיאונים החשובים והידועים ביותר בעיר לצד גלריות פחות ידועות אשר נחשבות לסודיות. בין היתר הסיורים שלי מתקיימים בטייט מודרן, בנשיונל גלרי, בנשיונל פורטרט גלרי, בשכונת מייפר ועוד.


הזמינו עוד היום סיורים מודרכים בלונדון בעברית באמצעות מילוי הטופס בעמוד צור קשר ותוך זמן קצר אדאג לשלוח לכם הצעת מחיר ופרטים על הסיורים הקרובים שלי.


ניתן ליצור איתי קשר גם דרך הודעה או שיחה בוואטסאפ 447952302561+ או בהודעה למייל calanit.sc@gmail.com.


לעוד המלצות על תערוכות אל תשכחו לבקר בבלוג שלי.

300 views0 comments
bottom of page