top of page
Search
  • Writer's pictureCalanit

תערוכת אמנות על פיקאסו בלונדון

תערוכת אמנות על פיקאסו בלונדון – Picasso and Paper

תערוכת אמנות על פיקאסו בלונדון
Pablo Picasso, Head of a Woman, Mougins, 4 December 1962 Pencil on cut and folded wove paper, 42 x 26.5 cm Musée national Picasso-Paris. Pablo Picasso Gift in Lieu, 1979. MP1850 Photo © RMN-Grand Palais (Musée national Picasso-Paris) / Béatrice Hatala © Succession Picasso/DACS 2019

נדמה שאין צורך להכיר לכם את פבלו פיקאסו (Pablo Picasso), אולי אחד הציירים והפסלים הספרדים המפורסמים בעולם, הנחשב למייסד הקוביזם ומגדולי האמנות המודרנית במאה ה-20.


תערוכת אמנות על פיקאסו בלונדון היא ללא ספק סיבה למסיבה – עוד לפני שנפתחה, היא כבר נחשבת לתערוכת חובה עבור כל אוהבי האמנות באשר הם אשר מגיעים בתקופת החורף לעיר.


אחרי הכל, פיקאסו לא היה צייר רגיל – בעוד הדרך המסורתית הייתה לצייר ציורים אך ורק על נייר, פיקאסו העדיף לעשות זאת בתנאים שלו ולהפוך את הנייר לאמנות:


מה הוא עשה עם הנייר? יותר נכון לשאול מה הוא לא עשה איתו... הוא קרע אותו, שרף אותו ואפילו הפך אותו לתלת ממדי!


וזה בדיוק הנושא של התערוכה המקסימה הזו שמארחת האקדמיה המלכותית לאמנויות (Royal Academy of Arts) הנפתחת ממש בקרוב, ב-25 בינואר ותינעל רק באפריל.


התערוכה, "פיקאסו ונייר" (Picasso and Paper) מאגדת יותר מ-300 עבודות שונות על נייר מהקריירה הארוכה של פיקאסו שנמשכה לא פחות מ-80 שנה.


פיקאסו היה אמן חלוצי שהשפעתו על עולם האמנות בכלל ועל האמנות המודרנית בפרט מורגשת עד היום-


עבורו, הנייר היה הרבה יותר מעוד נייר – הוא השתמש בו ככלי לחקירת רעיונותיו וליצירת יצירות ללא גבולות.


בין היתר הוא עשה ניסויים רבים במפיות, בדפי עיתונים, בטפטים דקורטיביים ועוד אשר נכללו ביצירותיו המיוחדות.


הוא לא הסתפק בזה והמשיך להתעסק בטכניקות שונות של הדפסת דפוס ואפילו בנייר נדיר ועתיק מיפן שעד אז אף אמן לא העז לגעת בו, ובטח שלא ליצור איתו.


התערוכה הזו ממחישה שוב, גם לאלו שכבר ידעו זאת וגם עבור אלו שלא, עד כמה חלוץ היה פיקאסו, וכמה הוא רצה להמציא את עצמו מחדש כל פעם, לחדש ולהביא דברים אחרים ושונים.


במהלך הביקור בתערוכה תוכלו גם להיחשף לצדדים יותר אישיים של האמן המפורסם, אם זה באמצעות מכתבים שכתב, שירים שאייר וסרטונים מצולמים אשר גורמים לכל מבקר להרגיש "קרוב" לאמן ולדעת קצת יותר על חייו הפרטיים.


אם אתם מגיעים החורף ללונדון – אל תפספסו את התערוכה הזו, שתגרום לכם להעריך את פיקאסו ואת עבודותיו, אשר נחשבים לרלוונטיים יותר מתמיד, גם בשנת 2020, וכפי הנראה, הם יישארו כאלו גם עוד המון שנים אחרי.


תערוכת אמנות על פיקאסו בלונדון
Pablo Picasso, ‘Le Déjeuner sur l’herbe’ after Manet, I, Mougins, 26 January–13 March 1962 Linocut, fifth state. Artist’s proof on Arches wove paper, printed in six passes in purple, yellow, red, green, blue and black, 62 x 75.2 cm Musée national Picasso-Paris. Pablo Picasso Gift in Lieu, 1979. MP3488 Photo © RMN-Grand Palais (Musée national Picasso-Paris) / Marine Beck-Coppola © Succession Picasso/DACS 2019

כל מה שרציתם לדעת על תערוכת אמנות על פיקאסו בלונדון:


מתי: מה-25 בינואר עד ה-13 באפריל 2020.


איפה: Royal Academy of Arts.


שעות פעילות: פתוח מדי יום בין השעות 10:00-18:00, בימי שישי עד 22:00.


תחנת טיוב קרובה: Piccadilly Circus Station.


מחיר: החל מ-18 ליש"ט. מומלץ לקנות כרטיסים מראש באתר.


הצטרפו אלי לסיור אמנות מרתק ברחבי לונדון!


בואו לחוות את לונדון מזווית קצת אחרת ולבקר יחיד איתי במוזיאונים ובגלריות הגדולים של העיר!


ביחד לא רק נראה אלא נעריך ונלמד על כל התערוכות הקבועות בעיר לצד התערוכות הזמניות שחשוב לראות נכון לזמן ביקורכם.


ניתן לבחור סיור בהתאם למוזיאון או הגלריה שמעניינים אתכם – בין אם זה סיורי גלריות בלונדון או סיור במוזיאון טייט מודרן או בנשיונל גלרי ועוד.


להזמנת סיורי אמנות בלונדון במסגרת קבוצה או באופן פרטי מלאו את הטופס בקישור הבא ואחזור אליכם במהרה.

אני לרשותכם גם בוואטסאפ 447952302561+ או במייל calanit.sc@gmail.com.


עוד המלצות על תערוכות שאסור לפספס בלונדון ועל הסיורים שלי בבלוג שלי.

232 views0 comments
bottom of page