top of page
Search
  • Writer's pictureCalanit

המלצות על תערוכות אמנות חדשות בלונדון אפריל 2021

לא להאמין, אבל מאז הפעם האחרונה שכתבתי לכם באתר ועד כתיבת המדריך הנוכחי של המלצות על תערוכות חדשות בלונדון אפריל 2021, עברה שנה.


וזה זמן לא מבוטל, בטח כשמדובר על סצנת האמנות בלונדון, שתמיד מציעה למבקרים בה שפע של תערוכות חדשות ומרתקות ברחבי העיר.


והנה, סוף סוף, אחרי תקופה ארוכה, העיר לאט לאט מתכוננת לקראת חזרה מלאה לשגרה, וכבר יש תאריך רשמי לפתיחת הגלריות והמוזיאונים לקהל הרחב:


רשמו ביומנכם, התאריך הוא ה-17 במאי. שימו לב, שניתן לבקר באופן אינדיבידואלי או עד 6 איש מאותה משפחה.


אך בינתיים, אשמח להמליץ לכם ולשתף אתכם בתערוכות שנפתחו ממש השבוע ואסור לכם לפספס אותן- כשבאחת מהן תוכלו אפילו לבקר באופן וירטואלי, דרך המחשב, בלחיצת כפתור אחת, מהספה בבית:


כמובן שזה לא מחליף בשום פנים את החוויה של סיור אמנות בלונדון בתוך המוזיאון והגלריה, אך נכון לכרגע זה תחליף לא רע עבור מי שאוהב אמנות ומתגעגע ללונדון.


4 תערוכות אמנות חדשות בלונדון שאסור לפספס


להלן ההמלצות שלי לתערוכות האמנות לחודש אפריל 2021:


תערוכת דמיאן הירסט בגלריית גגוסיאן (Gagosian Gallery)


דמיאן סטיבן הירסט (Damien Steven Hirst) הוא אמן ופסל אנגלי זוכה פרס טרנר לשנת 1995, הנחשב לאחד מהאמנים הבולטים בבריטניה.


הוא נמנה כאמן הבריטי העשיר ביותר בבריטניה ובשנים האחרונות כאספן ידוע של אמנות עכשווית-


בין היתר הקים ב 2015 את גלריית Newport street בה מוצגות תערוכות מתוך אוסף האמנות של הירסט- המונה כ 3000 עבודות של אמנים עכשווים ידועים לצד אמנים צעירים.


בתערוכה החדשה שלו שנקראת Fact Paintings and Fact Sculptures בגלריית גגוסיאן ב-12 באפריל, יוצגו יצירות נדירות שנוצרו ע"י האמן האהוב בין השנים 1993-2021:


זוהי הפעם הראשונה בה אחת הגלריות האדירות בעולם העבירה את המפתחות שלה לאחד האמנים המפורסמים בעולם.


דמיאן הירסט יאצור את כל התערוכות במתחם בריטניה סטריט (Britannia street) של גגוסיאן בלונדון במשך כל השנה הבאה. התערוכות יורכבו מעבודתו של הירסט עצמו.


המכנה המשותף בין כל העבודות של האמן בתערוכה הוא שהן כולן עוסקות ב"מערכת האמונה" המגדירה את הקיום האנושי כמו אמון משותף ברפואה ועד לפיתוי הצרכנות –


אני ממליצה בחום על התערוכה הזו כי היא גורמת למבקר לחשוב ולתהות האם מה שאנחנו מאמינים בו הוא באמת נכון –

כמו הציורים שמחקים תצלומי צבע ומוצגים בשמן על בד שיגרמו לכם לתהות האם מדובר בציור באמת או בתצלום.


DAMIEN HIRST Papillio palinurus in Achillea millefolium, 2009 Oil on canvas. © Damien Hirst and Science Ltd. All rights reserved, DACS 2021 Photo: Prudence Cuming Associates Courtesy Gagosian

תערוכת רייצ'ל וייטריד בגלריית גגוסיאן (Gagosian Gallery)


התערוכה השנייה שאשמח להמליץ עליה באותה גלריה היא התערוכה של האמנית הבריטית רייצ'ל וייטריד (Rachel Whiteread) שעוסקת בפיסול בטכניקת היציקה ונחשבת לאישה הראשונה שזכתה בפרס טרנר היוקרתי.


התערוכה החדשה שלה הנקראת בתרגום חופשי לעברית "אובייקטים פנימיים" (Internal Objects) ממחישה כיצד האמנית משתמשת במינימליזם תוך שהיא מוסיפה לכל יצירה היבט רגשי קטן ושקט תוך שמירה על אובייקטים קטנים ומינוריים בכל פרט ופרט - בין אם מדובר בצורה של מתקן ציבורי ועד חפצים קטנים ואינטימיים.


מה שאני אוהבת באמנית הזו היא שהיא משתמשת באופן קבוע בחפצים שמשרתים אותנו באופן קבוע מחיי היום יום שלנו ומהמרחב הביתי שסובב אותנו-


אך שלא תטעו: היא לא מתמקדת בחפצים אלא יותר במקום שהם תופסים בחלל, מה שממחיש את מקומם של החפצים בזיכרון, בשגרה ובהיסטוריה שלנו.


עד ה-6 ביוני 2021.


Rachel Whiteread: Internal Objects, installation view , 2021. © Rachel Whiteread Photo: Prudence Cuming Associates Courtesy Gagosian

תערוכת ספנסר סוויני בגלריית גגוסיאן


והתערוכה השלישית, והאחרונה, בגלריית גגוסיאן שכדאי לכם לשים עליה עין היא תערוכת הציורים של ספנסר סוויני (Spencer Sweeney).


התערוכה מציגה ציורים חדשים של האמן שנעים בין אזכורים היסטוריים אמנותיים לבין חיקוי הטון האניגמטי והצבעים הנועזים של דמויות אקספרסיוניסטיות סוריאליסטיות ורוסיות כמו אלכסיי פון יובלנסקי.


גוף עבודה זה מאחד את הרהוריו הפסיכולוגיים של האמן עם דימויים של חיים עירוניים עכשוויים.


אלה דיוקנאות שדוחפים את גבולות האיור, ומצמצמים את תווי הפנים למכלול צורות גיאומטריות וקווים חופשיים שזורמים על פני הקנבאס, כולם מעובדים באימפסטו מובהק. יש המזכירים מסכות תיאטרליות או איפור כבד:


לאחד יש גבות מקומטות ונראה כלקוח מתוך טרגדיה יוונית; אחר, צבוע בניגודיות גבוהה עם צללים ארגמניים עזים, מעלה את הפנים והמראות הבלתי ניתנים לבירור של תיאטרון נו היפאני.


עד ה-1 במאי 2021.


Spencer Sweeney: Queue, installation view, 2021. © Spencer Sweeney Photo: Lucy Dawkins Courtesy Gagosian

תערוכה של צ'ארלס גיינס בגלריית Hauser & Wirth


צ'ארלס גיינס (Charles Gaines) הוא אמן אמריקאי שעבודתו חוקרת את שיח האסתטיקה, הפוליטיקה והפילוסופיה.


בתערוכה החדשה שלו בגלריית Hauser & Wirth, שהיא למעשה תערוכת היחיד הראשונה שלו בבריטניה, יוצגו מספר יצירות של האמן העוסקות וחוקרות יחסים בין התחום האובייקטיבי והסובייקטיבי.


כאן, גיינס יוצר מיזוג פנים בתוך יצירה אחת ומבקש לחקור רעיונות של ייצוג, ובאופן ספציפי יותר את הרעיונות הפוליטיים והתרבותיים המעצבים את הבנת האדם את מושג הזהות הרב-גזעית.


כהכנה לעבודה זו חיפש גיינס אנשים שהזדהו בעצמם כרב-גזעי או רב-אתני והזמין אותם להיות חלק מהעבודה.


גיינס קובע, 'אני מאמין שמערכת המיפוי של פנים אלה על פני סדרה יכולה, בעצמה, להיות משמעותית על ידי כך שהיא נמשכת לאנלוגיה עם מושגים מסוימים של רבייה אנושית כמו תורשה, יוחסין, מוצא, שושלת, גנטיקה וכו'.


לכל פנים המתוארים בסדרה חדשה זו מוקצים שני צבעים:


האחד לקווי המתאר של הפנים והשני לחלל שבין קווי המתאר.


הפנים ממופות ברצף וחופפות אחת את השנייה במהלך הסדרה. לדברי גיינס, 'כאשר התמונה חופפת, צבעי הפנים מתמזגים באזורים ונותרים ללא שינוי באזורים אחרים'; במהלך הסדרה מיזוג קווי המתאר מייצר דפוסים שונים ואפקטים צבעוניים שמשחקים באופן דינמי ופורמלי קשר בינארי; המבנה הכללי של הפנים וההבדלים בין הפנים.


בקישור הבא תוכלו ליהנות מסרטון בן 4 דקות המציג את התערוכה:



אהבתם? חכו, יש עוד אמנות בלונדון!


מוזמנים לעקוב אחרי בעמוד הפייסבוק שלי ולמלא את הפיד שלכם באמנות, במידע על כל מה שחדש בסצנת האמנות בעיר ועוד.


אל תשכחו גם להירשם אל הניוזלטר שלי כדי לקבל עדכונים בזמן אמת בכל פעם שנפתחת תערוכת אמנות חדשה בעיר או על תאריכי הסיורים הקרובים שלי בלונדון-


באמצע מאי, עם פתיחת הגלריות והמוזיאונים לציבור הרחב, אני חוזרת לסייר בגלריות ובמוזיאונים המובילים ברחבי העיר, לכן שווה להישאר מעודכנים כדי לדעת מתי ניתן להצטרף אלי לסיור אמנותי בלתי נשכח בעיר התרבות של העולם – לונדון.

bottom of page