top of page
Search
  • Writer's pictureCalanit

תערוכת אמנות של אדוורד מונק בלונדון

Updated: Oct 2, 2019

תערוכת אמנות של אדוורד מונק בלונדון נפתחת בקרוב במוזיאון הבריטי - אל תפספסו!

תערוכת אמנות של אדוורד מונק בלונדון
ציור "הצעקה" המפורסם של מונק

תערוכת אמנות של אדוורד מונק בלונדון עומדת להיפתח בקרוב (באפריל 2019) במוזיאון הבריטי בלונדון וכבר עם הכרזת המוזיאון על התערוכה, היא הפכה לתערוכת האמנות המעניינת ביותר לשנת 2019 – ומכירת הכרטיסים כבר החלה.


אז מי היה בעצם אדוורד מונק? אומנם הוא לא מפורסם ברמות של ציירים אחרים כמו ואן גוך ההולנדי או מיכאלנג'לו האיטלקי, אך אסור לזלזל בהשפעתו של הצייר הנורווגי, שנחשב לאחד האמנים המשפיעים על הזרם האקספרסיוניסטי.


מונק נהג לתת ביטוי לרגשות בציוריו, ובין היתר הביא לידי ביטוי חרדות, רגשות ותגובת היחיד אל מול החברה.


הציור הידוע והמפורסם ביותר של מונק, הוא ללא ספק הציור "הצעקה", בה רואים דמות בודדה, עומדת על גשר, אחוזת חרדה אל מול צבעי השמיים האדומים, שצועקים גם הם. בעוד הדמות המיוסרת צועקת, ניתן להבחין ברקע באנשים, המייצגים את החברה, אשר ממשיכים ללכת על הגשר.


נדמה שאין אדם היום שלא מכיר את ציור "הצעקה" המפורסם של מונק, שזכה לעשרות חיקויים והשפעות בתרבות הפופולארית. הציור נחשב לאחד הציורים המפורסמים ביותר בעולם לצד "מונה ליזה" של ליאונרדו דה וינצ'י והוא אף נתן השראה למסכה מסדרת סרטי "הצעקה", שנקראת גם על שם היצירה.


אך מלבד הציור המפורסם, יש למונק עוד המון יצירות שכדאי מאוד להכיר ולראות מקרוב. זו בדיוק המטרה של התערוכה החדשה עליו במוזיאון הבריטי, שמוקדשת כולה ליוצר הציור "הצעקה" שבאה להראות לקהל הרחב כמה מונק היה חלוץ ויוצר חתרני.


בעזרת התערוכה, יוכלו מבקרים במוזיאון הבריטי להיווכח לאמן מוכשר שכל כך מעט ידוע עליו. התערוכה עוקבת אחר חייו הלא רגילים של האמן ועל חוויותיו כאמן צעיר ומבטיח, אשר מגיל קטן היה מוקף תמיד בחולי ובמוות.


למרות החינוך הלותרני הקפדני שקיבל, הוא החליט לשבור מוסכמות ולחיות אורח חיים לא שגרתי – הוא החליט לנסוע ולטייל ברחבי אירופה בהם קיבל השראה אמנותית מאנשי בוהמה בערים גדולות כמו בפריז או בברלין שלפני המלחמה.


כל החוויות הללו תרמו רבות לסגנון האמנות המיוחד שלו שעזר לו לבטא את החוויות והרגשות שלו דרך המכחול.


במהרה הפך מונק לבעל השפעה חשובה ומרכזית על אמנים אקספרסיוניסטים שחיפשו ממש כמוהו לבטא את מה שעובר עליהם מבפנים אל תוך הציור.


בעבודתו ניתן להבחין בעיקר באנשים עם מחלות, אנשים גלמודים או מיואשים. חלק מהציורים מזכירים סיוטים או התקפי חרדה ודיכאון – שלמרבה האירוניה, סבל בעצמו מונק מהתקף כזה שבעקבותיו הוא אושפז.


התערוכה היא שיתוף פעולה מיוחד עם מוזיאון מונק באוסלו – אחד מהמוזיאונים החשובים ביותר בבירת נורווגיה ואתר חובה לכל מטייל שמבקר בה. בתערוכה בא לידי ביטוי לא רק הגאוניות של מונק אלא גם הטכניקות החדשניות שלו כמו שימוש נועז בצבע ובנושא כהה. אל תפספסו!


תערוכת אמנות של אדוורד מונק בלונדון – מודיעין שלום:

מתי: התערוכה תתחיל מה-11 באפריל ותרוץ עד ה-21 ביולי 2019. מומלץ וכדאי לקנות כרטיסים כבר מעכשיו! איפה: המוזיאון הבריטי (British Museum).


שעות פעילות: פתוח כל יום, מ-10 בבוקר עד 17:30.


מחיר: הכניסה למוזיאון בחינם, התערוכה בתשלום: 14 ליש"ט למבוגר, 12 ליש"ט לגילאי 16-18 וסטודנטים, וחינם מתחת לגיל 16. לרכישת כרטיסים, לחצו כאן.


יש עוד תערוכות מלבד תערוכת אמנות של אדוורד מונק בלונדון – הצטרפו לסיורי האמנות שלי!


תערוכת האמנות הזו היא אחת מתוך תערוכות רבות ומעניינות ברחבי העיר שכדאי לכם לבקר במהלך הטיול שלכם בלונדון. הצטרפו אל סיורי אמנות בלונדון בהדרכתי והבטיחו לעצמכם ביקור בתערוכות הכי שוות ומיוחדות שנבחרים בקפידה על ידי מדי חודש לצד סיורים בגלריות ובמוזיאונים החשובים בעיר.


סיורי אמנות בעברית בלונדון הם סיורים מיוחדים בלונדון באורך של שעה-שעתיים וחצי המועברים בצורה מעוררת השראה, מלאת מידע, היסטוריה ועניין שלא תשאיר אדיש את אחרון המצטרפים. הסיורים מתאימים גם לילדים, ובחלק מהסיורים יש אף מפגשים עם אוצרי התערוכות.


הזמינו עוד היום סיור פרטי / קבוצתי בגלריות ובמוזיאוני האמנות הרבים של לונדון בהדרכתי דרך עמוד צור קשר: מלאו את הטופס ושלחו לי אותו ואדאג לחזור אליכם בהקדם.


להזמנת סיורים מודרכים בלונדון בעברית ניתן לפנות אלי גם בוואטסאפ 447952302561+ או במייל שלי calanit.sc@gmail.com.

148 views0 comments
bottom of page