top of page
Search
  • Writer's pictureCalanit

תערוכה של מרטין פר בלונדון

Updated: Oct 2, 2019

תערוכה של מרטין פר בלונדון - המלצה לתערוכת אמנות חדשה



תערוכה של מרטין פר בלונדון, נפתחה עכשיו בנשיונל פורטריט גלרי וכבר הפכה לאחת התערוכות המבוקשות והאהובות ביותר בעיר, עוד לפני שבכלל נפתחה לקהל הרחב באופן רשמי.


התערוכה מוקדשת לעבודות של הצלם הבריטי המוערך מרטין פר (Martin Parr), שהוא לא רק צלם אלא גם אספן, צלם עיתונאי, צלם דוקומנטרי ואוצר תערוכות חשוב.


פר ידוע בזכות הפרויקטים המצולמים שלו, אשר בדרך כולל מאופיינים בנקיטת מבט אינטימי ואף סאטירי על היבטי החיים המודרניים ועושר העולם המערבי בכלל ועל המעמדות החברתיים באנגליה בפרט.


פר פרסם אלבומי תמונות רבים ועשרות תערוכות ברחבי העולם, וזה היה עניין של זמן עד שתפתח לו תערוכה גם בגלריית הדיוקנאות הלאומית של לונדון, אשר מתמקדת בדיוקנאות שצילם.


מרטין פר נולד בעיר אפסום (Epsom) שבדום-מזרח אנגליה, לאב עובד מדינה ואם עקרת בית – כלומר, למשפחה מהמעמד הבינוני.


כשהיה בן 14, החל ללמוד צילום מסבו ולאחר מכן התחיל ללמוד צילום בבית ספר מקצועי.


בנוסף לתחביב הצילום, פר החל לפתח תחביבים נוספים ומגוונים – החל מטיפוח אוספים שונים כמו אוספי מטבעות, מזכרות שקשורות לאישים מסוימים (מתאצ'ר ועד בן לאדן!) ועד אוסף גלויות, שהפך לאוסף המפורסם מבין כל אוספיו, כאשר הוציא סדרת ספרים מצולמים של גלויות שאסף במרוצת השנים בשם הלא שגרתי "גלויות משעממות".

תערוכה של מרטין פר בלונדון
Credit: Martin Parr, National portrait Gallery. npg.org.uk

התערוכה החדשה בנשיונל פורטריט גלרי, שנקראת "Only Human" (בתרגום חופשי לעברית – "רק בני אדם") מציגה כמה מהיצירות המפורסמות והחשובות של מרטין פר, הנחשב פעמים רבות לאחד מהצלמים הכי מפורסמים וחשובים שיצאו מבריטניה.


בתערוכה תוכלו לראות בין היתר תצלומים מוכרים ומפורסמים שלו לצד עבודות שלא הוצגו מעולם באף תערוכה אחרת ומוצגים כאן בפעם הראשונה.


הנושא העיקרי של התערוכה, הנרמז כבר משמה, הוא אנשים. התערוכה מכילה כמה מהדיוקנאות המפורסמים שצילם פר על אנשים שונים ומגוונים מרחבי העולם.


ואיך לא, יש בתערוכה גם התמקדות בזהות הבריטית, נושא החשוב מאוד לליבו של פר, שנוהג ליצור צילומים בנושא הזהות הבריטית, אם זה במעמדות החברתיים באנגליה או במאפיינים של העם הבריטי.


התערוכה עומדת להיות אחת מהתערוכות הפופולאריות ביותר של התקופה, לכן אם אתם מעוניינים לבקר בה, כדאי להתכונן בהתאם.


ניתן להזמין סיורי אמנות פרטיים בלונדון הכוללים ביקור מודרך איתי בתערוכה, או סיורים קבוצתיים עד 10 איש לביקור בתערוכה.


לקבלת פרטים נוספים ו/או מחירים, מלאו את הטופס בעמוד צור קשר ואחזור אליכם בהקדם – או רדו לתחתית הכתבה בה תמצאו את כל הדרכים ליצור איתי קשר לפרטים והזמנות.





תערוכה של מרטין פר בלונדון – מודיעין שלום:


מתי: התערוכה כבר נפתחה והיא תסתיים ב-27 במאי 2019. מומלץ להזמין כרטיסים לתערוכה כבר מעכשיו כי היא הולכת להיות אחת מהתערוכות המבוקשות העונה !


שעות פעילות: התערוכה תהיה פתוחה לציבור הרחב, בתשלום, כל יום מ-10 בבוקר עד 6 בערב. בימי שישי, התערוכה תמשך עד 9 בערב.


מחיר: כרטיס לתערוכה יעלה 18 ליש"ט או 16.50 ללא תרומה. הכניסה לנשיונל גלרי פורטריט בחינם. איפה: התערוכה תתקיים בגלריית וולפסון (Wolfson) ובגלריית לרנר (Lerner) בגלריית הדיוקנאות הלאומית (National Portrait Gallery).


הירשמו עכשיו לסיורי הגלריות שלי הכוללים את התערוכה של מרטין פר בלונדון!


אם אהבתם לקרוא על התערוכה, ואתם מעוניינים לבקר בה ו/או בתערוכות אמנות נוספות ומומלצות לא פחות בלונדון, הצטרפו אל סיורי אמנות בעברית בלונדון בהדרכתי הכוללים ביקורים בגלריות ובמוזיאוני האמנות הנחשבים והמעניינים ביותר בלונדון.


סיורי אמנות בלונדון בהדרכתי כוללים ביקורים בתערוכות קבועות אשר מכילות יצירות אמנות מפורסמות שכל תייר בלונדון חייב לראות, לצד תערוכות מתחלפות ומשתנות כמו התערוכה של מרטין פר בלונדון או תערוכות נוספות כמו של ואן גוך, של סינדי שרמן ועוד.


בחלק מהסיורים שלי אף תפגשו עם האוצרים, והמידע המועבר בסיורים מועבר בצורה קלילה, מעניינת ומרתקת ומתאים גם לילדים קטנים ובני נוער.


להזמנת סיור פרטי או קבוצתי מלאו את הטופס בעמוד צור קשר, ואדאג לחזור אליכם בהקדם האפשרי.


להזמנת סיורים מודרכים בלונדון בעברית ניתן לכתוב לי או להתקשר אלי בוואטסאפ 447952302561+ או לשלוח לי מייל לכתובת האימייל calanit.sc@gmail.com.

179 views0 comments
bottom of page