top of page
Search
  • Writer's pictureCalanit

תערוכה חדשה של סינדי שרמן בלונדון

Updated: Oct 2, 2019

תערוכה חדשה של סינדי שרמן בלונדון נפתחת בקרוב – אל תפספסו!

תערוכה חדשה של סינדי שרמן בלונדון
© Cindy Sherman

תערוכה חדשה של סינדי שרמן בלונדון עומדת להיפתח בחודש יוני הקרוב, ותהיה מוקדשת כולה לעבודותיה של הצלמת והאמנית האמריקאית סינדי שרמן (Cindy Sherman).


סינדי התפרסמה ברחבי העולם בזכות הפורטרטים הקונצפטואליים שלה, לכן זה לא מפתיע שהנשיונל פורטרט גלרי בלונדון, גלריה המציגה בעיקר דיוקנאות, עומדת לפתוח בקרוב תערוכה שמוקדשת לעבודתה המעניינת והמיוחדת, אשר זיכו אותה בפרסים רבים כמו במלגת מקארתור, בפרס פרמיום אימפריאלה של יפן או בתואר דוקטור לשם כבוד מהמכללה המלכותית לאמנות בלונדון.


שרמן בכלל לא חלמה להיות צלמת או לעסוק בכלל באמנות – היא לא באה משום רקע אמנותי וגם בבית הספר היא לא הפגינה שום עניין באמנות.


לאחר סיום התיכון, היא החליטה שהיא רוצה לנסות לצייר, ונרשמה ללימודי אמנות וציור. מהר מאוד שרמן הבינה שהיא לא יכולה לבטא את עצמה בציור, לכן החליטה לפנות לצילום, בו היא יכלה להעביר בצורה טובה ומשכנעת יותר רעיונות יצירתיים ומקוריים שלה.


ברוב עבודותיה, שרמן יוצרת סדרות של צילומים אותם היא מביימת ואף משמשת כ"שחקנית" בתמונות כדי להעביר את הרעיון שלה לצופה – בדרך כלל היא מחופשת לדמויות שונות או מביימת סיטואציה מסוימת.


בעזרת הסגנון והרעיונות הייחודים שלה, שרמן יוצאת פורטרטים שונים מהפורטרטים המקובלים ובכך היא גם חוקרת סטריאוטיפים נשיים ומעבירה מסרים ושאלות ברורות בנוגע לאישה בתמונה, אותה היא משחקת, ועל הסיטואציה בה היא נמצאת.


שרמן לא מופיעה בכל העבודות שלה, ובשנים היותר מאוחרות שלה היא אף נהגה "להחליף" את עצמה בבובות כדי לייצג את הדמות הנשית בפורטרט.


מבחינתה, האישה אותה היא משחקת בתמונות היא לא היא, אלא אישה שונה לגמרי, לכן הדיוקנאות שלה לא נחשבים לדיוקנאות עצמאיים.


העבודות שלה הוצגו במוזיאונים ובגלריות הנחשבים ביותר העולם, ואם אתם נמצאים בלונדון בין יוני לספטמבר, זו ההזדמנות שלכם להיחשף לעולמה המרתק והמיוחד של סינדי שרמן בתערוכה הזמנית והמיוחדת הזו.


התערוכה עומדת להיות אחת מהתערוכות החמות והמבוקשות ביותר בקיץ, והיא הולכת להציג את מיטב עבודתה, החל מסדרת הצילומים המפורסמת ביותר שלה "Complete Untitled Film Stills", הכוללת 69 צילומי שחור-לבן ועד לעבודות שלה מימים אלו ממש.


התערוכה תכיל בסביבות ה-150 יצירות אשר הוצגו באוספים בינלאומיים ובאוספים פרטיים שלא נראו אף פעם לציבור הרחב.


אל תפספסו!


תערוכה חדשה של סינדי שרמן בלונדון – מודיעין שלום:


מתי: התערוכה תפתח ב-27 ביוני ותרוץ עד ה-15 בספטמבר 2019.


מחיר: 18 ליש"ט (ללא תרומה). איפה: גלריית הדיוקנאות הלאומית (National Portrait Gallery). לרכישת כרטיסים, לחצו כאן.


אהבתם את הכתבה שלי על תערוכה חדשה של סינדי שרמן בלונדון? שריינו את מקומכם באחד מסיורי האמנות שלי בעיר!


שמי כלנית ואני מדריכת סיורי אמנות בלונדון במהלכם אני לוקחת אתכם אל המקומות הכי חשובים בלונדון מבחינת אמנות – אם זה במוזיאונים כמו טייט מודרן, בגלריה הלאומית, בגלריית הדיוקנאות הלאומית או בשכונות שונות בעיר המכילות עשרות גלריות שרק מחכות שתבקרו בהם.


סיורי אמנות בעברית בלונדון הם בין שעתיים לשעתיים וחצי אשר מכילים בתוכם המון תוכן, ידע, יצירות מעניינות ומפורסמות ממיטב המוזיאונים והגלריות בעיר לצד תערוכות מתחלפות ומשתנות כך שבכל חודש הסיורים שלי משתנים ומכילים דברים חדשים ומעניינים כדי להבטיח שאתם מעודכנים בסצנת האמנות נכון לזמן הביקור שלכם.


להזמנת סיור פרטי או קבוצתי היכנסו לעמוד צור קשר באתר שלי, מלאו את הטופס ושלחו לי אותו ותוך זמן קצר אחזור אליכם עם כל הפרטים.


ניתן להזמין סיורים מודרכים בלונדון בעברית גם דרך הוואטסאפ 447952302561+ או במייל calanit.sc@gmail.com.

778 views0 comments
bottom of page