top of page
Search
  • Writer's pictureCalanit

תערוכה חדשה של אניש קאפור בלונדון

Updated: Oct 2, 2019

תערוכה חדשה של אניש קאפור בלונדון – תערוכה שאסור להחמיץ!

תערוכה חדשה של אניש קאפור בלונדון
אחוזת פיצהנגר - גלריית אמנות חדשה בלונדון

תערוכה חדשה של אניש קאפור בלונדון נפתחה לאחרונה בגלריה של אחוזת פיצהנגר (Pitzhanger Manor & Gallery), גלריית אמנות חדשה בלונדון, כך שלמעשה התערוכה היא תערוכת הפתיחה של הגלריה החדשה.


זו ההזדמנות שלכם להתרשם מתערוכה חדשה ומרתקת של הפסל הבריטי-יהודי יליד הודו אניש קאפור (Anish Kapoor) וגם להתרשם מאחוזת פיצהנגר היפהפיה, שתכנן ועיצב האדריכל הבריטי החשוב סר ג'ואן סואן John Soane)), ולמעשה הייתה האחוזה בה הוא גר.


אז מי הוא אניש קאפור? קאפור נולד בעיר מומבאי שבהודו לאם יהודייה ולאב הודי. בשנת 1970 הוא עלה לישראל עם אחיו והתגורר בקיבוץ גן שמואל.


מגיל קטן נמשך קאפור לאמנות ולאחר שניסה להתקבל לבית הספר המפורסם לאמנות בצלאל בירושלים ונענה בסירוב, הוא עבר להתגורר בלונדון, שם התקבל ללימודי אמנות במכללת הורנסי לאמנות ובבית הספר לעיצוב בצ'לסי.


עם השנים זכה קאפור לפרסום ולהערכה בשל הפסלים המיוחדים והגדולים שלו המתאפיינים בקווים פשוטים ומעוקלים, בצבעים עזים ובשימוש במראות הגורמות לצופה להיות חלק מהיצירה וגורמות לעיוות החלל כולו.


פסליו העצומים הוצגו במקומות הנחשבים ביותר בעולם לאמנות – אם זה בלונדון עצמה עם היצירה "מרסיאס" שהותקנה במוזיאון טייט מודרן או במרכז רוקפלר שבניו יורק עם הפסל "מראת השמים".


לישראלים מוכר קאפור בעיקר בזכות הפסל "היפוך העולם, ירושלים" המוצג במוזיאון ישראל שבעיר ירושלים משנת 2010. כמו כן, הוא תכנן את מגדל התצפית ארסלורמיטאל אורביט בפארק האולימפי שבלונדון, אשר נבנה לכבוד סיום המשחקים האולימפיים של 2012 שהתקיימו בעיר.


בין השנים זכה קאפור למספר פרסים ותארים יוקרתיים ונחשבים ואף ייצג את בריטניה בבינאלה של ונציה ב-1990. בין הפרסים והתארים ניתן למנות את פרס טרנר שזכה בו ב-1991, תואר אביר של הממלכה הבריטית ב-2013, פרס בראשית ב-2017 ועוד.


בתערוכה החדשה של קאפור באחוזת פיצהנגר, מוצגים פסלים רבים שחלקם הגדול לא נראו בבריטניה לעולם, עד היום, והם מעסיקים את הצופה, ממש כמו שעושה פסל "היפוך העולם, ירושלים" בו הצופה משתקף ורואים את ירושלים הפוכה.


הפסלים של קאפור קוראים תיגר על מושגים כמו צורה וחלל, והמיקום שלהם, באחוזה המהפנטת שתכנן האדריכל סואן, הופכים את התערוכה למדהימה עוד יותר לאור העובדה שהארכיטקטורה של סואן משתקפת בתוך הפסלים של קאפור.


תערוכה חדשה של אניש קאפור בלונדון
אניש קאפור

תערוכה חדשה של אניש קאפור בלונדון – דברים שחשוב לדעת:


מתי: מ-16 במרץ עד 18 באוגוסט 2019.


איפה: Pitzhanger Manor & Gallery.


שעות פעילות: במהלך כל השבוע 10:00-16:30, בשבת המקום נסגר ב-15:00 וביום שני סגור.


מחיר: המחיר לתערוכה כבר כלול במחיר הכרטיס כניסה לגלריה, שעולה 7.70 ליש"ט.


תחנת רכבת קרובה: Ealing Broadway.


לפרטים נוספים ולהזמנת כרטיסים, היכנסו לאתר הרשמי של הגלריה.


אהבתם לקרוא על תערוכה חדשה של אניש קאפור בלונדון? הצטרפו לסיור אמנות בהדרכתי!


תערוכה חדשה של אניש קאפור בלונדון היא אחת מהתערוכות הזמניות החמות כרגע בלונדון, שתמיד לצד התערוכות הקבועות והמוכרות, מתחזקת תערוכות מתחלפות שאסור לפספס.


סיורי אמנות בעברית בלונדון תחת הדרכתי, כוללים גם תערוכות קבועות וגם זמניות, מה שמבטיח שבעת ביקורכם תוכלו לבקר ולהיחשף לתערוכות הכי מדוברות נכון לזמן ביקורכם בעיר.


ניתן להזמין אצלי סיורי אמנות בלונדון לפי המוזיאון או לפי נושא שהכי מעניין אתכם – בין אם זה בגלריות של שכונת מייפר ועד לסיורים בנשיונל גלרי.


בואו לראות צד אחר, צבעוני, אמנותי ושונה מלונדון במשך שעתיים-שעתיים וחצי של כיף, וביחד נחשף לכמה מיצירות האמנות הגדולות בעולם לצד יצירות חדשות ומעניינות לא פחות, נכנס אל מאחורי הקלעים של עולם האמנות, נפגוש אוצרים ואמנים, ונלמד מה באמת קורה בשוק האמנות כיום, בלונדון בפרט ובעולם בכלל.


להזמנת סיורים מודרכים בלונדון בעברית, ולקבלת פרטים נוספים על הסיורים, מלאו את הטופס בעמוד צור קשר ואדאג לחזור אליכם בהקדם האפשרי מיד עם קבלת הטופס.


ניתן לפנות אלי גם בוואטסאפ 447952302561+ או במייל calanit.sc@gmail.com.

366 views0 comments
bottom of page