top of page
Search
  • Writer's pictureCalanit

לונדון קולינג – תערוכה מומלצת ללהקת הקלאש

לונדון קולינג – תערוכה מומלצת ללהקת הקלאש בלונדון

בתור מדריכת סיורי אמנות בלונדון, לרוב אני לא נוהגת להמליץ על תערוכות המתמקדות במוזיקה – אך לונדון קולינג – תערוכה מומלצת ללהקת הקלאש היא תערוכה שלא יכולתי להישאר אדישה אליה.


מוזיאון לונדון (Museum of London), בה התערוכה מוצגת כעת עד אפריל 2020, מתמקד בהיסטוריה של העיר, עוד מהימים שהייתה "לונדוניום" ועד ימינו אנו.


לכן, זה לא פלא שהוא זה שמארח את התערוכה המקסימה הזו שחוגגת 40 שנה לאלבום "London Calling" של להקת הקלאש (The Clash) שהפך לאחד מהאלבומים המשפיעים בכל הזמנים.


השפעתו של האלבום ניכרת עד היום, והוא עבר את מבחן הזמן בהצלחה רבה – אמנים רבים הושפעו משירי האלבום, אך לא רק – שיר הנושא שלו הפך לא רק ללהיט מפורסם, אלא גם להמנון של העיר לונדון.


בירת בריטניה חייבת המון לשיר הזה – לא רק שהוא קידם מאוד את העיר ואת התיירות אליה, וממשיך לעשות זאת בכך שהוא הפך גם לסיסמה מפורסמת של העיר, הוא גם הראה לעולם את הכישרון המוזיקלי של הבריטים, ושל הלהקה בפרט.


לכן, העיר מחזירה כבוד ללהקה ולאלבום המפורסם כדי לציין 40 שנה מיציאת אלבום הקאלט של הלהקה על ידי אירוח תצוגה אקסקלוסיבית וחינמית בה תוכלו לראות חפצים אישיים, תמונות, כלי נגינה וזיכרונות מההיסטוריה של הלהקה, אשר חלקם לא נראו מעולם לציבור הרחב!


בנוסף, תוכלו ללמוד על הקשר של הלהקה הבריטית לעיר וכיצד עיר הבירה השפיעה על המוזיקה הנפלאה שלהם, שהפכה אותם ללהקה הבריטית האהובה ביותר של המאה ה-20.


בין היתר תמצאו כאן כמה פריטים אישיים מהארכיון הפרטי של הלהקה הכולל את גיטרת הפנדר השבורה של פול סימונון (Paul Simonon) שנופצה על הבמה בניו יורק ב-1979 (זו אותה גיטרה שמופיעה על עטיפת אלבומם המפורסם, אשר הפכה את אקט שבירת הגיטרה לסמל של הרוק נ' רול!), את היומן האישי של גיטריסט הלהקה מיק ג'ונס (Mick Jones), את מכונת הכתיבה של הלהקה בה נהגו חבריה לתעד רעיונות, מילים ולחנים ועוד המון הפתעות.


אני ממליצה בחום לכולם לבקר בתערוכה הנפלאה הזו - בין אם אתם אוהבים את הלהקה, מעריכים מוזיקה טובה או את העיר לונדון!




מודיעין שלום: כל המידע על לונדון קולינג – תערוכה מומלצת ללהקת הקלאש:


עד מתי: עד ה-19 באפריל 2020.


איפה: מוזיאון לונדון (Museum of London).


כתובת: 150 London Wall, Barbican.


שעות פעילות: פתוח כל יום בין השעות 10 בבוקר עד 18:00.


תחנת טיוב קרובה: St. Paul's / Barbican.


מחיר: הכניסה למוזיאון, ולתערוכה, היא בחינם.


לראות את העיר מזווית אמנותית: הזמינו סיור אמנות בלונדון


בואו לצפות ולבקר בכל התערוכות הקבועות החשובות בעיר לצד התערוכות הזמניות שהכי חשוב לראות בזמן הביקור שלכם בסיור אחד קליל, מהנה ומלא השראה בהדרכתי!


להזמנת סיורי אמנות בלונדון בעברית או בשפה האנגלית, במסגרת סיור פרטי או קבוצתי, מלאו את הפרטים בטופס שבקישור הבא ואחזור אליכם בהקדם עם כל הפרטים והמחירים!


ניתן לפנות אלי גם בוואטסאפ ובמספר הטלפון הבריטי שלי 447952302561+ או במייל calanit.sc@gmail.com.


עוד המלצות לתערוכות מיוחדות שאסור לפספס בלונדון תוכלו לקרוא בבלוג שלי.

44 views0 comments
bottom of page