top of page
Search
  • Writer's pictureCalanit

המלצה על תערוכת אמנות של אנסלם קיפר בלונדון

Updated: Jan 7, 2020

המלצה על תערוכת אמנות של אנסלם קיפר בלונדון – לא לפספס!


המלצה על תערוכת אמנות של אנסלם קיפר בלונדון
Anselm Kiefer 'Superstrings, Runes, The Norns, Gordian Knot', White Cube Bermondsey 15 November 2019 - 26 January 2020 © Anselm Kiefer. Photo © White Cube (Ollie Hammick). Courtesy White Cube

הגלריה לאמנות "קוביה הלבנה" (White Cube) מציגה תערוכת אמנות של אנסלם קיפר בלונדון המוקדשת ליצירותיו של הצייר והפסל הגרמני המפורסם.


אנסלם קיפר (Anselm Kiefer) ידוע בשל עבודותיו המורכבות מחומרים שונים ומגוונים כמו קש, עפר, עופרת ועוד, ולנושאים הקשים לעיכול עליהן מתבוססות עבודותיו.


בעבודתו ניתן למצוא דמויות היסטוריות או מיתולוגיות ואף אתרים היסטוריים מתקופות "אפלות" שאמנים אחרים היו מעדיפים לא לעסוק בהם, כמו זוועות השואה או גרמניה הנאצית לצורך הדוגמה.


אך לא רק שקיפר מתמודד עם העבר ובנושאים שנויים במחלוקת מתקופות שונות בהיסטוריה, הוא עושה זאת בחינניות ומעביר מסרים מיוחדים בכל יצירה ויצירה.


התערוכה החדשה " Anselm Kiefer Superstrings, Runes, The Norns, Gordian Knot" מציגה יצירות חדשות של האמן ומאגדת בתוכה, איך לא, יצירות העוסקות בתחומים של היסטוריה, מיתולוגיה, תורת המספרים ואפילו אסטרונומיה.


במסגרת התערוכה המרתקת תוכלו לראות מיצבים ענקיים, ציורים יפהפיים במגוון תחומים ונושאים ולהיחשף לעבודתו המרתקת של האמן בן ה-74 שעדיין יוצר במקום מגוריו שבצרפת.


בין המיצגים שאני ממליצה לכם בחום, בתור מדריכת סיורי אמנות בלונדון, לא לפספס במהלך ביקור בתערוכה, הם המודל המתמטי "תורת המיתרים" המנסה לנסח בצורה מעניינת את האינטראקציות הידועות של היקום וצורות החומר.


עוד מיצב, שלא תוכלו לפספס גם ככה, הוא המיצב המורכב מלא פחות משלושים ויטרינות (!) במסדרון הפתיחה של הגלריה.


המיצב מהווה את עמוד השדרה של התערוכה המדהימה, ואם יוצא לכם להגיע לכאן בשעות אחר הצהריים, תוכלו להרגיש כיצד הויטרינות הענקיות המכילות מסות של צינורות חשמליים ועלים "מאיימים" על הצופה.


גם סדרת הציורים החדשים שיצר קיפר המוצגים בתערוכה ראויים לביקור-


שימו לב כיצד ציורים רבים מציגים סצנות של נוף חרוך והרוס הכולל בתוכו ענפים, זרדים וקש, אשר מרמזים על מעין מעגל קסמים של התחלה ושל סיום, כמו ריקבון ולידה מחדש.


אל תפספסו גם את היצירה Ramanujan Summation − 1/12 המציגה שדות נשרפים בנוף דרמטי עם שמיים מאפילים המוארים על ידי כוכבים עם ציורים אסטרולוגיים.


בעזרת הציור מנסה קיפר לבחון את עקרונות תורת המיתרים המצביעים לעבר השמיים.


בחדר האחרון בתערוכה תמצאו ציורים עם נופים אפוקליפטיים הממשיכים, כמיטב המסורת של האמן, לאתגר גבולות של ציורים מסורתיים.


יש כאן יצירות המתארות סצנות עגומות כמו מקום המכוסה שלג או מקום הנותן לצופה תחושה שעומדת להתרחש קטסטרופה.


האם שוב עוסק קיפר ביצירות אלו בשואה? או שהפעם הוא מתייחס לאנושות כולה?


עוד עבודה הראויה לשבח היא Die Lebenden und die Toten המציגה בית פרלמנט הנמצא בשממה חשוכה כאשר הצמחייה מאיימת לבלוע אותו ולהפוך אותו לנקודה נעלמת בתוך הנוף.


לסיכום, העבודות כאן ממחישות לכולם שהאמן אנסלם קיפר עדיין בשיאו, למרות שהוא נחשב לאחד האמנים עם קריירת האמנות הארוכה בעולם.


נדמה שקיפר עוד לא אמר את המילה האחרונה, והוא עדיין נחשב לאחד מהציירים והפסלים המשפיעים בעולם –


כשמאחוריו שלל פסלים והוקרות כמו פרס השלום של התאחדות הספרים הגרמנית, מדליית ליאו בק, האות האוסטרי למדע ואמנות, פרס פרימיום אימפריאל ועוד.


גם ביצירות החדשות שלו המוצגות בתערוכה ניתן למצוא משמעות בעולם הכאוטי וה"משוגע" שממשיך להשתנות לנגד עינינו.


התערוכה היא זמנית אבל היא תישאר בזיכרון שלכם עוד הרבה זמן לאחר הביקור שלה. אל תפספסו את ההזדמנות לבקר בתערוכה – מבטיחה לכם שלא תתאכזבו!


המלצה על תערוכת אמנות של אנסלם קיפר בלונדון
Anselm Kiefer 'Superstrings, Runes, The Norns, Gordian Knot', White Cube Bermondsey 15 November 2019 - 26 January 2020 © Anselm Kiefer. Photo © White Cube (Ollie Hammick). Courtesy White Cube

מידע שחשוב לדעת על תערוכת אמנות של אנסלם קיפר בלונדון:


תאריכים: עד ה-26 בינואר 2020.


מחיר: הכניסה לגלריה ולתערוכה בחינם.


איפה: White Cube Bermondsey.


כתובת: 144 – 152 Bermondsey Street.


שעות פעילות: שעות פעילות: שלישי-ראשון 12:00-18:00. סגור בימי שני.


תחנת טיוב קרובה: Borough Station.


חכו יש עוד: על סיור אמנות בלונדון שמעתם?


הצטרפו אלי לחוויה אמנותית מעוררת השראה ברחבי הגלריות ומוזיאוני האמנות המובחרים של בירת אנגליה!


איתי תוכלו לבקר בתערוכות הזמניות לצד התערוכות הקבועות החשובות בעיר. הסיור נמשך שעתיים-שעתיים וחצי, ומתאים למשפחות עם ילדים, זוגות או מטיילים בודדים.


להזמנת סיורי אמנות בלונדון בעברית או באנגלית, אם זה סיור פרטי או קבוצתי, מלאו את הטופס בקישור הבא ואחזור אליכם עם כל הפרטים והמחירים!


ניתן לכתוב או לצלצל אלי גם לוואטסאפ 447952302561+ או לכתוב לי למייל calanit.sc@gmail.com.


עוד מידע על הסיורים שלי ולהמלצות על תערוכות חדשות בלונדון, היכנסו לבלוג שלי.


לקריאת הניוזלטר האחרון שלי לחצו כאן.

351 views0 comments
bottom of page