top of page
Search
  • Writer's pictureCalanit

תערוכת אמנות חדשה של ויליאם קנטרידג' בלונדון

ויליאם קנטרידג' (William Kentridge) נחשב לאחד האומנים הגדולים והמעניינים ביותר שצמחו מדרום אפריקה, לכן לא פלא שפתיחת תערוכת האמנות החדשה שלו באקדמיה המלכותית לאמנויות הפכה לאחת התערוכות המצופות והמבוקשות ביותר בעיר לחודשי ספטמבר עד דצמבר-


וכזו שאני באופן אישי מצפה בקוצר רוח לבקר בה בעצמי.


קנטרידג' הוא אמן יהודי-דרום אפריקאי שנחשב לטאלנט בעולם האמנות ולאמן החי המוערך ביותר מדרום אפריקה, המחזיק בכמה "כובעים": הוא לא מסתפק רק בתואר "צייר" אלא הוא גם רשם ואנימטור, שחקן תיאטרון ואפילו במאי אופרות.


כלומר, יצירותיו ופעילותו הרב-תחומית נעים במגוון תחומים, ובין היתר הוא יוצר הדפסים, פסלים, קולאז'ים, ציורים ואפילו סדרת סרטים מצוירים – כך שעבודתו מאוד מגוונת והיא לא מסתפקת בסוג אחד של אמנות.


ואם זה לא מספיק, קנטרידג' יודע לנצל את כישוריו ואת ההערכה שהוא מקבל מעולם האמנות מסביב לעולם, כדי להביא לקדמת הבמה סוגיות פוליטיות וחברתיות הבוערות במדינתו, דרום אפריקה, אשר לוקחות חלק מרכזי וחשוב ביצירתו.


אחרי הכל, ויליאם קנטריד'ג נולד למשפחה יהודית ביוהנסבורג וראה כיצד הוריו עורכי הדין ייצגו שחורים ואנשים מופלים לרעה בתקופת האפרטהייד, וגדל כשהוא רואה את מדיניות הדיכוי של השלטון - כך שבאמצעות האמנות הוא מצא דרך יצירתית ושונה להביע ביקורת ומחאה.


למי שסייר איתי באוקטובר 2015, בודאי זוכר/ת את התערוכה המצויינת שקנטרידג' הציג בגלריית Marian Goodman Gallaery, London. שם התערוכה : “More Sweetly Play the Dance.”


קנטרידג' הציג את Notes Towards a Model Opera, מיצב וידאו בן שלושה מסכים המשלבים פולקלור של יראת כבוד, הצגות מחודשות של ניצחונות צבאיים, אומנויות לחימה ובלט.


הפסקול של היצירה, בעיבודו של המלחין פיליפ מילר, מבוסס על עיבודים שונים של ההמנון הקומוניסטי, החל בסגנון מלהקות ריקוד קולוניאליות תקופתיות של שנות ה-50 ועד סגנונות ריקוד דרום אפריקאים- ומצעדי מחאה.


תערוכת אמנות חדשה של ויליאם קנטרידג' בלונדון
William Kentridge, Video still from Notes Towards a Model Opera, 2015.Three channel HD film; 11 minutes 14 seconds. Courtesy the artist © William Kentridge

מה מחכה לכם בתערוכה החדשה של ויליאם קנטרידג' בלונדון?


התערוכה החדשה, שעוד לפני שנפתחה זכתה לכינוי "חווית האמנות הסוחפת של השנה בלונדון", מזמינה אתכם להיכנס לעולמו הסוחף והמרתק של האמן באחת מתערוכות הסתיו הגדולות בעיר:


זו ההזדמנות שלכם להיחשף לעבודותיו היפות, המשתרעות על פני 40 שנות קריירה שהתחילו להם אי שם ביוהנסבורג הרחוקה במהלך משטר האפרטהייד, שכבשו בסערה את עולם האמנות, תחת קורת גג אחת:


לא משנה איזה סוג אמנות אתם אוהבים, כאן תמצאו פשוט הכל: מציורי רישום, קולאז'ים ופסלים ועד קולנוע, תיאטרון, מחול, אנימציה, אופרה ומוזיקה – כך שכל אחד מכם ימצא משהו שהוא אוהב כאן.


ביקור כאן היא למעשה "מתקפה" על כל ששת החושים שלנו, והידיעה שאמן אחד יצר את כל מה שאתם רואים בתערוכה – מעוררת התפעלות רבה עוד יותר.


האקדמיה המלכותית לאמנויות בלונדון מתגאה בעובדה שמדובר בתערוכה הגדולה ביותר של האמן בבריטניה וכמה מהיצירות המוצגות בה יוצגו לציבור הרחב בפעם הראשונה אי פעם, כאשר חלק מכובד מהיצירות נוצרו במיוחד עבור התערוכה החגיגית.


כך שלכם נשאר רק להגיע וליהנות מכל השפע הזה שיהפוך לביקור שלא תשכחו במהירות – ואת זה אני כותבת לכם בהתחייבות.


כל המידע על תערוכת האמנות של קנטרידג' בלונדון


מתי: מה-24 בספטמבר עד 11 בדצמבר 2022.


איפה: האקדמיה המלכותית לאמנויות (Royal Academy of Arts)


שעות פעילות: שלישי-ראשון 10:00-18:00.


תחנת טיוב קרובה: Piccadilly Circus.


מחיר: החל מ-20 ליש"ט למבוגר. לרכישת כרטיס לחצו כאן.


לסיור האמנות שלי ברחבי העיר כבר הצטרפתם?


הבטיחו עוד היום את מקומכם באחד מסיורי האמנות שלי בלונדון, במהלכם נבקר בתערוכות הכי מדוברות נכון לזמן ביקורכם לצד גלריות אמנות שכדאי להכיר – ואם יהיה לנו מזל, נוכל אפילו לשוחח ולפגוש כמה מהאומנים המציגים או את אוצרי התערוכות.


להזמנת סיור יש למלא ולשלוח את הפרטים שלכם בטופס צור קשר באתר שלי בקישור הבא ואדאג לחזור אליכם בהקדם.


כמו כן תוכלו ליצור איתי קשר גם דרך הוואטסאפ 447952302561+ או במייל calanit.sc@gmail.com.


עד אז – מוזמנים לעיין בשאר ההמלצות שלי על התערוכות הכי שוות בעיר באתר שלי.

654 views0 comments
bottom of page