top of page
Search
  • Writer's pictureCalanit

המלצה לתערוכת אמנות חדשה ומרתקת בגלריית היוורד

אם אתם אוהבים פיסול, ונמצאים בלונדון בין פברואר למאי 2024, התערוכה החדשה הזו בגלריית היוורד (Hayward Gallery) היא בדיוק עבורכם!


גלריית הייוורד מציגה עכשיו את When Forms Come Alive, תערוכה שובבה ותוססת המדגישה את הדרכים שבהן קיבלו אמנים השראה מתנועה, שטף וצמיחה אורגנית, ממחווה של רקדן ועד שבירת גל, או מזרימה של מתכת מותכת לשזירה של קורי עכביש.


התערוכה הייחודית הזו משתרעת על פני 60 שנה של אמנות עכשווית, תכלול מגוון צורות פיסוליות אנרגטיות שנראות כמו נוטפות, מתפתלות, פורחות, מתפרצות ומשתרעות בחלל הגלריה, ומעוררות השראה במחוזות חוויה זורמים ומשתנים שיפתיעו את הצופים בכל צעד ושעל.


התערוכה When Forms Come Alive תפגיש לכם יצירות העוסקות בחקירה דינמית של החוויה הפיזית בניגוד לעולם שבו מפגשים יומיומיים עוברים דיגיטציה יותר ויותר.


Tara Donovan, Untitled (Mylar), 2011/2018. Mylar and hot glue. Dimensions Variable. Installation view, MCA Denver. Photo: Christopher Burke. Courtesy the artist and Pace Gallery.


התערוכה תיפתח בפסלים משנות ה-60 וה-70 של אמנים פוסט-מינימליסטיים ומוכווני תהליכים, כולל לינדה בנגליס וסנגה ננגודי, ויציגו כיצד צורה אינה ניתנת להפרדה מתחושת ארעיות וטרנספורמציה - אסתטיקה שפותחה בניגוד נוקב למבנים המונוליטיים המלוטשים. נוצר על ידי אמנים גברים רבים באותה תקופה.


יצירות מאוחרות יותר של אמנים כמו פילידה בארלו ונירי באגרמיאן קולטות את הדמות האנטי-מונומנטלית הזו, ומציגות צורות ילדיות יותר ופשוטות להתבוננות המעוררות מצבי הוויה חולפים, או מערכות יחסים בתנופה.


יצירותיהם של האמנים פרנץ ווסט, אולף בז'סקי ומתיו רונאי משתמשים בשפה הצורנית כדי להנכיח את האבסורד והקומי של החיים. הבליטות והקימורים הבלתי צפויים בפסלים אלה עשויים לעורר אסוציאציות לאורגניזמים חיים מנקודת מבט אחת, אך כאשר רואים מזווית אחרת, הם מרמזים על תצורות גיאולוגיות או צורות דינמיות סוריאליסטים.


החיים האורגניים יהוו נקודת מוצא מרכזית עבור רבים מהאמנים בתערוכה.  כך לדוגמה, עבודותיה המנימליסטיות של האמנית היפנית-אמריקאית רות אסווה, עשויים מחוטי ברזל שזורים שנעשו בשנות החמישים והשישים מקננים צורות כדוריות הכלואים בתוך צורות שעון חול, הפסלים תלויים מתקרת הגלריה כדי לאפשר את תנועתן העדינה.


לכן שם התערוכה קולע בול, כי כל הפסלים שתראו בתערוכה הזו נראים "בפעולה" או תוך כדי תנועה, ולפעמים נדמה לנו, הצופים, שהם עוד שניה קמים לתחייה.


התערוכה מציגה בגאווה את עבודותיהם של 21 אמנים בינלאומיים:


בין השמות הללו ניתן למנות את הפסלים ואמני המידול רות אסאווה (Ruth Asawa), ניירי בגרמיאן (Nairy Baghramian), דיים פילידה בארלו (Phyllida Barlow), לינדה בנגליס (Lynda Benglis), טרה דונובן (Tara Donovan), מישל בלזי (Michel Blazy), צ'וי ג׳יונג-הווא (Choi Jeong-hwa), מת׳יו רוניי (Matthew Ronay), פרנץ ווסט (Franz West) ועוד.


כל הפסלים בתערוכה מתפתלים, נופלים, מתפרצים, נשפכים ומתרבים בשפע, וגורמים לכל מתבונן לרצות למשש ולגעת בהן –


קשה להישאר אדישים ליצירות כאן, ואין יצירה שלא תעורר אצלכם תגובה פיזית כלשהי.


בעידן בו הכל הופך להיות יותר מנותק, רחוק, וירטואלי ודיגיטלי, יצירות האמנות בתערוכה החדשה הזו משמשות תזכורת נוקבת לתענוגות המצויים במחוות ובתנועה, ולפואטיקה של כוח המשיכה ולחוויה הצרופה של המגע והתחושה שכה חסרים היום.


לא פלא שהיא כבר הפכה לאחת התערוכות הצפויות והמבוקשות לשנת 2024, ועוד לפני שנפתחה לציבור הרחב היא זכתה למיטב השבחים בפרסומים של Time Out, Evening Standard ומגזין AnOther.


אל תחמיצו את ההזדמנות לחקור בעצמכם את היצירות המהפנטות הללו של מיטב האמנים אשר נראים כאילו הם משתנים וזזים ללא הרף מול עיניכם - מבלי לזוז בכלל.


מודיעין שלום - כל המידע על התערוכה החדשה:


מתי: מה-7 בפברואר עד ה-6 במאי 2024.


איפה: גלריית היוורד (Hayward Gallery).


שעות פעילות: שני וחמישי מ-10:00 עד 18:00, ברביעי עד ראשון עד 23:00.


תחנת טיוב קרובה: Waterloo או Embankment.



אוהבים אמנות ומגיעים ללונדון? הסיור הזה בשבילכם!


נעים מאוד – אני כלנית שכנר לאופר, צלמת ואמנית שחיה בלונדון, ואני מזמינה אתכם להצטרף אלי לסיור אמנות באחת הערים עם ריכוז יצירות האמנות הגדולה בעולם לצד ניו יורק – לונדון!


ביחד נצא לבקר בתערוכות הכי חמות ומבוקשות, נכון לזמן ביקורכם בעיר, כך שהסיורים שלי תמיד מתעדכנים לפי "הצעקה" האחרונה בסצנת האמנות של לונדון.


הבטיחו מקומכם עוד היום והזמינו עכשיו סיור אמנות בעברית בלונדון באמצעות מילוי ושליחת טופס צור הקשר בקישור הבא ואחזור אליכם בהקדם.


ניתן לפנות אלי להזמנות ולפרטים נוספים גם בוואטסאפ 447952302561+ או במייל calanit.sc@gmail.com.


אל תשכחו לעקוב אחרי גם בעמוד האינסטגרם שלי שיכניס לכם גם צבע ועניין לפיד.


נתראה בקרוב! 😊

218 views0 comments
bottom of page