top of page
Search
  • Writer's pictureCalanit

תערוכת אמנות חדשה של ברברה קרוגר בלונדון

איזה כיף! ממש עכשיו נפתחת תערוכת אמנות חדשה של האמנית ברברה קרוגר בגלריית סרפנטיין, ואני נרגשת לספר לכם עליה ועל האמנית הדגולה הזו, שהיא אחת האהובות עלי.


ברברה קרוגר (Barbara Kruger) היא אמנית יהודיה אמריקאית ופרופסור לאמנות חזותית באוניברסיטת קליפורניה בסן דייגו ואמנית קונספטואלית מוערכת שעבודותיה, המוצגות בכל רחבי העולם, טעונות פוליטית ומעוררות מחשבה, וחוקרות לעתים קרובות סוגיות של כוח, זהות ותרבות צריכה.


קרוגר עלתה לגדולה בשנות ה-80 עם השפה החזותית הייחודית שלה המשלבת טקסט מודגש בגופן Futura Bold Oblique לבן על רקע אדום, על גבי תמונות שחור-לבן.


הסגנון הייחודי הזה משך את תשומת הלב של הצופים למסרים העוצמתיים שלה, והם אתגרו את הצופים להטיל ספק בנורמות ואידיאולוגיות חברתיות.


הרקע של קרוגר כמעצבת גרפית והקריירה המוקדמת שלה בתעשיית המגזינים השפיעו רבות על גישתה האמנותית.


עבודותיה משלבות לעתים קרובות דימויים מנוכסים מתקשורת ההמונים, הפרסום והתרבות הפופולרית, ויוצרות דיאלוג בין אמנות לשפה החזותית היומיומית המקיפה אותנו.


בלונדון, שבה סצנת האמנות מגוונת ודינמית, עבודתה של קרוגר מהדהדת בקרב קהלים שמעריכים אמנות העוסקת בנושאים חברתיים עכשוויים.


המיצבים שלה מזמינים את הצופים לבחון באופן ביקורתי את השפעת המדיה והפרסום על תפיסת המציאות שלהם.


העבודות של קרוגר מאתגרות סטריאוטיפים מגדריים ומטילות ספק בתפקידן של נשים בתקשורת, כך שמעבר להיותה אמנית גדולה, היא הפכה לאייקון פמיניסטי נשי.


האמנות של קרוגר מעוררת לעתים קרובות דיונים על מבני הכוח בחברה ומעודדת את הצופים לשקול את תפקידיהם כצרכנים וכאזרחים-


כך שצפייה בעבודותיה תמיד מספקת הזדמנות ייחודית להתעמק לא רק באמנות אלא לנסות להבין מהי הביקורת החברתית אותה ניסתה ברברה להעביר לצופה, ולשאול את עצמנו שאלות על תרבות הצריכה התרבותית שלנו.



Barbara Kruger: Thinking of You. I Mean Me. I Mean You.,(Installation view, 1 February – 17 March 2024, Serpentine South) Photo: George Darrell


מה מצפה לכם בתערוכה החדשה של קרוגר?


ברברה קרוגר, האמנית האמריקאית המוערכת הידועה בשילוב העוצמתי של דימויים ומילים, חוזרת לסצנת האמנות הלונדונית לאחר למעלה משני עשורים עם תערוכת היחיד שלה, "חושבת עלייך. אני מתכוונת אלי. אני מתכוונת אליך" (Thinking of You. I Mean Me. I Mean You) בגלריית סרפנטיין.


התערוכה כוללת מבחר ייחודי של מיצבים, תמונות סטילס +טקסט, לצד וידאו ועבודות סאונד סוחפים שיצרה קרוגר.

אל תפספסו, או יותר נכון לא תוכלו להחמיץ, את "ללא כותרת (ללא תגובה)" (2020), מיצב וידאו בן שלושה ערוצים הבוחן יצירה וצריכה של תוכן מקוון עכשווי.


בנוסף, קרוגר מציגה וידאו בשם "שידורים חוזרים" של יצירות אייקוניות משנות ה-80, תוך התאמתם לחללים ספציפיים בתוך הגלריה.


"כשאני נכנסת לחלל, אני די יודעת איך אני רוצה לעסוק בו ואיך אני בוחרת למרחב את המשמעויות של העבודה שלי", היא אומרת. חושב עליך. אני מתכוון אני. התכוונתי אליך. אינו שונה."


אחת הדוגמאות הבולטות ביותר היא בשימוש החוזר שלה ב"הגוף שלך הוא שדה קרב" לאורך עבודות הקולאז' החדשות שלה. ( “your body is a battleground”) זה נעשה במקור על ידי האמנית בשנת 1989, באותה תקופה, הוא עסק בבחירת נשים ובמאבק לחופש הרבייה, מאבק שמתנהל עד היום. אבל האופן בו היא חוזרת אל העבודה ומשלבת דימויים עכשוויים-


היא למעשה יוצרת עבודה חדשה, נועזת המשמיעה את קולה כאמנית פמיניסטית שמהדהדת את הנושא של "הגוף" הנשי, אלימות פיזית, מינית כנגד נשים, המאבק של נשים לעשות הפלה/או לקבל סיוע בפריון.


"חושב עליך. אני מתכוון אליי. אני מתכוון אליך." מבטיחה למבקרים חקירה דינמית של ההשפעה המתמשכת של קרוגר, ומציעה לצופים חוויה שובת לב בצומת של אמנות, טכנולוגיה והשתקפות חברתית.


אל תחמיצו אם אתם בלונדון בין פברואר למרץ 2024!


Barbara Kruger: Thinking of You. I Mean Me. I Mean You.,(Installation view, 1 February – 17 March 2024, Serpentine South) Photo: George Darrell


מודיעין שלום - כל המידע על תערוכת האמנות של ברברה קרוגר:


מתי: מה-1 בפברואר עד ה-17 במרץ 2024.


איפה: גלריית סרפנטיין (Serpentine Galleries).


שעות פעילות: כל יום בין השעות 10:00-18:00, למעט יום שני, בהן הגלריה סגורה.


תחנת טיוב קרובה: Lancaster Gate.


מחיר: חינם. אך יש להזמין כרטיסים מראש לפי תאריך באתר דרך הקישור הבא.


הצטרפו אלי לסיור אמנות בעיר לעוד יצירות ותערוכות


במסגרת הסיור, תחת הדרכתי, ובעברית, נבקר בכל המיטב שיש לעיר להציע נכון לזמן ביקורכם, אם זה מבחינת תערוכות, יצירות, גלריות ומוזיאונים.


הזמינו עכשיו סיור אמנות בעברית בלונדון באמצעות מילוי ושליחת טופס צור הקשר בקישור הבא ואדאג לחזור אליכם בהקדם.


ניתן לפנות אלי להזמנות ולפרטים נוספים גם בוואטסאפ 447952302561+ או במייל calanit.sc@gmail.com.


אל תשכחו לשמור על קשר ולעקוב אחרי גם בעמוד האינסטגרם שלי.


נתראה בקרוב. לונדון מחכה לכם! 😊

195 views1 comment
bottom of page