top of page
Search
  • Writer's pictureCalanit

כשאמנות ואופנה נפגשים: תערוכת אמנות חדשה בלונדון

מה קורה כאשר אמנות ואופנה נפגשים ביחד, ועוד בעיר כמו לונדון? נולדת לה תערוכת אמנות חדשה ומרהיבה שאסור לפספס, כמובן!


התערוכה, שזכתה לשם "The New Black Vanguard", או בתרגום חופשי לעברית "הואנגארד השחור החדש", שתפתח בגלריית סאצ'י ב-28 באוקטובר הקרוב (2022), עוד לא נפתחה וכבר הפכה לאחת התערוכות המצופות ביותר בסתיו הקרוב בעיר.


היא מציגה עבודות של 15 צלמים שחורים בינלאומיים אשר ממקמים את הדמות השחורה במרכז ונותנים לה ייצוג חדש, בין אם זה באופנה או בין אם זה באמנות.


הנושא המחבר בתערוכה הוא ללא ספק אנשים ממוצא אפריקאי באופנה, אך מה שאני אוהבת בתערוכה הזו היא שהיא לא צפויה מדי ולא מכילה רק תמונות של דוגמנים, אלא גם את האנשים שמאחורי הקלעים – בין אם זה סטייליסטים, מאפרים או אפילו את המנהלים.


Dana Scruggs, Fire on the Beach, 2019, from The New Black Vanguard (Aperture, 2019). © Dana Scruggs

לכן, לצופה המבקר בתערוכה, נדמה שהוא לוקח חלק מאחורי הקלעים של תעשיית האופנה, מה שיוצר תחושה שהצופה ממש נכנס לתוך העבודה והופך להיות חלק ממנה.


המטרה של התערוכה היא להעניק "דיוקן חדש" לדמות השחורה באמנות, המכילה אלמנטים של זהות, קהילה, גאווה, תשוקה ועצמאות, ולייצג את הגוף השחור ואת החיים של האפרו אמריקאים או בריטים קאריביים כנושא.


בכלל, השם של התערוכה לא היה יכול להיקרא טוב יותר מזה: ונגארד היא המילה האנגלית למילה הצרפתית אוונגרד, שפירושה "חלוץ" או "פורץ דרך" בתרבות ובאמנות.


צרפת תמיד מתחברת לנו בראש לאופנה ולאמנות, לכן היה מתבקש להשתמש במילה הצרפתית, והפירוש שלה מתאים לאופי התערוכה כמו כפפה ליד.


ובכלל, השילוב של אמנות ואופנה, ששם דגש על היצירתיות השחורה, לצד שיתוף הפעולה הרחב של הצלמים, מעצבי האופנה והסטייליסטים ממוצא אפריקאי אשר לקחו חלק בתערוכה, מציג לצופה נקודת מבט חדשה על גזע, יופי, מגדר וכוח באמצעות הצילום.


זו תערוכה עם אמירה, שמציגה כישרונות שונים ברחבי העולם (מניו יורק ולונדון ועד יוהנסבורג או לאגוס) שאולי שונים זה מזה, אך הצורך שלהם להתבטא, ליצור ולפרוץ גבולות מאחדים את כולם.


Daniel Obasi, Moments of Youth, Lagos, Nigeria, 2019, from The New Black Vanguard (Aperture, 2019). © Daniel Obasi

מודיעין שלום - כל המידע על התערוכה:


מתי: מה-28 באוקטובר 2022 עד ה-22 בינואר 2023.


איפה: גלריית סאצ'י (Saatchi Gallery).


שעות פעילות: כל יום 10:00-18:00. כניסה אחרונה ב-17:30.


תחנת טיוב קרובה: 3-4 דקות הליכה מתחנת Sloane Square.



חכו, יש עוד הרבה אמנות בלונדון!


סצנת האמנות בעיר כה גדולה, שקל מאוד ללכת לאיבוד – בדיוק בשביל זה אני מתכננת מדי חודש סיורי אמנות בלונדון מקיפים בהתאם לתקופה שייקחו אתכם לכל המקומות שכל חובב אמנות חייב להגיע בכל זמן נתון.


הבטיחו את מקומכם באחד מסיורי עוד היום והזמינו סיור דרך מילוי ושליחת הפרטים שלכם בטופס צור קשר באתר שלי בקישור הבא ואדאג לחזור אליכם בהקדם.


כמו כן ניתן ליצור איתי קשר גם דרך הוואטסאפ 447952302561+ או במייל calanit.sc@gmail.com.


לעוד המלצות שכתבתי על התערוכות הכי שוות כרגע בעיר לחצו כאן.

256 views0 comments
bottom of page