top of page
Search
  • Writer's pictureCalanit

מופע האימה: תערוכה חדשה בבית סומרסט שאסור לפספס!

אם אתם מגיעים ללונדון בסתיו הקרוב, אל תחמיצו את מופע האימה ("The Horror Show!") – תערוכה חדשה בבית סומרסט מסוף אוקטובר ועד לקראת סוף פברואר המוקדשת כולה ליצירות בריטיות ברוח ז'אנר האימה.


התערוכה המיוחדת והגדולה, המכילה יותר מ-200 יצירות שונות, מזמינה את המבקרים בה לצלול עמוק אל תוך שורשי הסגנון האימה באמנות דרך יצירות של מיטב "הפרובוקטורים" שיצאו מבריטניה לצד אנשי חזון שלא היססו ליצור אמנות הממחישה רגעים מטרידים ועד כאלו שעוסקים ביצורים מפחידים.


מגוון היצירות וחפצי האמנות שתמצאו בתערוכה סוקרים חמישה עשורים של אמנות בריטית – אך לשם שינוי, ההתמקדות כאן היא ביצירות אימה קלאסיות ועכשוויות, המחולקים לפי 3 מערכות עיקריות: מפלצות, רוחות רפאים, ומכשפות.

Harminder Judge, Self Portrait (after Kali & Gene), 2009, Digital c-type print © Harminder Judge.

מה מחכה לכם בתוך התערוכה?


אם תוך כדי קריאת שורות אלו אתם מדמיינים לעצמכם תערוכה שמלקטת ציורים ותמונות על יצורים על טבעיים וסיפורי אימה – זה לא בהכרח מה שאתם עומדים לראות כאן.


המטרה של התערוכה היא להעניק נקודת מבט שונה ואלטרנטיבית על התרבות הבריטית משנות ה-70 ועד ימינו אנו, לכן כל תמונה או ציור בה מייצגים תקופה אחרת בהיסטוריה ובתרבות הבריטית, כשהנושאים מתחברים לז'אנר האימה והעל טבעי.


מספיק להציץ על רשימת האמנים שלוקחים חלק בתערוכה כדי להבין שמחכה לכם כאן תערוכה מקורית, מיוחדת וכזו ששווה לבקר בה:


מארק אלמונד (הסולן של "Soft Cell" מהאייטיז), השחקן והקומיקאי נואל פילדינג, מעצבת האופנה ג'ודי בליים, המוזיקאי בארי אדמסון, המוזיקאי והראפר טריקי ועוד.


Derek Ridgers, Trojan & Mark at Taboo, London, 1986. © Derek Ridgers. Courtesy of Derek Ridgers Editions.

התערוכה נפתחת עם המערכה "מפלצת" המתעמקת בסערה הכלכלית והפוליטית שהתרחשה בבריטניה במהלך שנות ה-70 והחלוקה החברתית בשנות ה-80, כמו לידתו של סגנון הפאנק, בהם היו אנשים שהגדירו את התרבות הבריטית מחדש, אשר נחשבו על ידי אחרים שלא אהבו את הסגנון כ"מפלצות אשר הורסים את התרבות".


משם ממשיכים אל המערכה "רוח רפאים" המסמנת את "מותו" של הפאנק, השינויים במוזיקה ושינוי האווירה שחל בשנות ה-90 ועד שנות ה-2000.


שימו לב ליצירות העוסקות בלידתן של הרשתות החברתיות ששינו את העולם וגרמו להמון דברים טובים, אבל גם ללא מעט דברים איומים כמו מלחמות סייבר ודיכאון אצל אנשים רבים.


התערוכה מסתיימת במערכה השלישית והאחרונה "מכשפה" המכילה יצירות שעוסקות במשבר הפיננסי העולמי ב-2008 שהשפיע על לא מעט מדינות העולם כולל בריטניה ועל השפעתו היום, ועד יצירות שעוסקות בתורת הנסתר, כישוף בעולם המודרני ועוד. אהבתי מאוד את הרעיון המקורי של התערוכה ואת ביצוע הרעיון מהחלוקה לפני נושאים ועד מתן הפרשנות ליצירות המוצגות בה, שכן לפני שנים יצירות שנחשבו "מפחידות" נחשבו פחות "פוטוגניות", וזה רק מזכיר למבקר שגם פחד זה רגש, והרי לאמנות יש מקום לכל הרגשות, המצבים והסיפורים – וכן, זה אומר גם לעל טבעי, כישוף, חתרנות וחטאים.


המסר של התערוכה הוא ברור: כדי להתמודד עם הפחדים והחרדות שלנו, עמוקים ככל שיהיו, עלינו לבטא אותם ולהסתכל להם עמוק אל תוך העיניים.


כמו כן, חשוב גם לתת מקום באמנות גם ליצירות מהסוג הזה, שכן הן נותנות קול גם לדמויות אנטי גיבור, לאמנים מהשוליים או לכאלו שנחשבים "חריגים בנוף".


כי ברגע שנעשה את זה – כבר נוכל ליצור עתיד טוב יותר שמקבל את השונה ואת האחר.


כל המידע על תערוכת "מופע האימה":


מתי: 27 באוקטובר 2022 ועד ה-19 בפברואר 2023.


איפה: בית סומרסט (Somerset House).


שעות פעילות: מדי יום 10:00-18:00 כאשר בימי חמישי ושישי עד 21:00, ובימי שני סגור. ייתכנו שינויים בתקופת חג המולד לכן חשוב להתעדכן מראש באתר האינטרנט הרשמי של בית סומרסט.


מחיר: המחירים מגוונים ומתחילים מ-12 ליש"ט לאדם.


סיור אמנות איתי בלונדון כבר הזמנתם?


אני מזמינה אתכם לטייל איתי בסיור אמנות מיוחד שהכנתי עבורכם בלונדון, במהלכו נבקר בתערוכות הכי חשובות בעיר נכון לזמן ביקורכם ובגלריות אמנות שרק מחכות שתגלו אותן.


להזמנת סיור יש למלא ולשלוח את הפרטים שלכם בטופס צור קשר באתר שלי בקישור הבא ואדאג לחזור אליכם בהקדם.


כמו כן ניתן ליצור איתי קשר גם דרך הוואטסאפ 447952302561+ או במייל calanit.sc@gmail.com.


לקריאה על עוד המלצות ומידע על תערוכות אמנות נוספות בעיר אנא בקרו בבלוג שלי.

136 views0 comments
bottom of page