top of page
Search
  • Writer's pictureCalanit

תערוכת אמנות של פיטר דויג בלונדון

התכוננו להיכנס למסע של חקר ודמיון עם תערוכת האמנות הקרובה בלונדון לציוריו של פיטר דויג!


פיטר דויג (Peter Doig) הוא צייר סקוטי שנחשב בעיני רבים היום מעולם האמנות (מבקרים, אספנים וחובבים כאחד), לאחד מהציירים הפיגורטיביים החיים המפורסמים ביותר בעולם, ולאחד מהאומנים החשובים במאה ה-21.


הוא נולד ב-17 באפריל 1959 באדינבורו, בירת סקוטלנד, ובגיל 3 עבר עם משפחתו להתגורר בטרינידד.


לאחר כמה שנים הוא שוב נדד עם משפחתו לקנדה, ולאחר מכן ללונדון שם למד אמנות, ואף הפך לפרופסור באקדמיה לאמנות יפה בדיסלדורף שבגרמניה.


בשנת 2002, דויג חזר לטרינידד, שם הקים סטודיו במרכז לאומנויות ומאז הוא פעל ויצר שם את רוב עבודותיו המפורסמות, עד שחזר ממש לאחרונה, בשנת 2021, ללונדון.


למרות שהוא נעדר מבריטניה המון שנים, הוא המשיך לבסס את מעמדו במהלך השנים כאחד מהאומנים החשובים והאהובים ביותר שיצאו מהממלכה, בזכות עבודותיו היפות המכילות יצירתיות, דמויות צנועות ואמירה כנה ומרגשת.


דויג השיג את פריצת הדרך שלו ב-1991 לאחר שהוענק לו פרס האמן היוקרתי של Whitechapel וקיבל תערוכת יחיד בגלריה לאמנות Whitechapel בלונדון.


דויג נשען על זיכרונות אישיים ודימויים הנשענים על קו התפר שבין מציאות, דמיון וזיכרון באמצעות ציור. הפרקטיקה שלו שומר על קו דק ומאוזן בין ציורי נוף לדמות, כשהוא מעלה דימויים צילומיים וזיכרונות אמיתיים ומדומים כאחד.


בין השאר, שניים מציוריו נמכרו במחירי שיא בלונדון: הציור " White Canoe" שלו נמכר בשנת 2007 בסות'ביס תמורת 11.3 מיליון דולר, מה שהפך לשיא עבור אמן אירופי חי.


לא עברו 6 שנים, ובשנת 2013 נמכר ציור נוסף שלו, " The Architect's Home in the Ravine" תמורת 12 מיליון דולר במכירה פומבית בלונדון.


Peter Doig. Courtesy The Courtauld. Photo: Fergus Carmichael

מה מחכה לכם בתערוכה של פיטר דויג?


התערוכה החדשה בגלריית " The Courtauld" מאפשרת לכם להיחשף מקרוב לעבודות שיצר האמן הסקוטי המוערך הכוללים ציורים ועבודות על נייר שנוצרו מאז שעבר לטרינידד ועד חזרתו ללונדון לפני שנתיים.


היא מסמלת פרק חדש בחייו האישיים ובקריירה של הצייר, ואם תשימו לב ותתבוננו בציוריו היטב, תוכלו להבחין שרבים מציוריו התחילו בטרינידד, בניו יורק, בגרמניה או במקומות רבים בעולם, אך עברו שינויים ועובדו לציורים חדשים לגמרי באווירת לונדון, מה שמסמל את השינוי והמעברים הרבים שעבר האמן במהלך חייו.


באמצעות ביקור בתערוכה וסקירה של עבודותיו, ניתן לחוש את השינוי שעבר האמן, אשר באים לידי ביטוי במגוון העשיר של המקומות בציורים, בדרכי הציור והטכניקות שהתפתחו ממדינה למדינה, הזיכרונות שצבר האמן בכל אחד מהמקומות שבהם חי או ביקר ועד האנשים שפגש.


בזכות העובדה שגם מוצגים כאן הדפסים רבים שיצר האמן לציורים המוצגים בתערוכה, אפשר להרגיש כחלק מתהליך היצירה של דויג ולחקור את כולו, מההתחלה ועד סיום העבודה על הציור.


כמו כן, אם אתם כבר בגלריה המקסימה הזו, אני ממליצה לכם לנצל את ההזדמנות כדי להתרשם מיצירות האמנות הרבות והיפות שלה, אשר כוללות בין היתר את אחד מהציורים המפורסמים בעולם " דיוקן עצמי עם אוזן חבושה" של ואן גוך, לצד ציורים של גדולי האומנים כמו " La Loge" של פייר-אוגוסט רנואר, " הבר בפולי ברז'ר" של אדואר מאנה, ועוד.


כל המידע על תערוכת האמנות של פיטר דויג


מתי: 10 בפברואר-29 במאי 2023.


איפה: The Courtauld.


שעות פעילות: פתוח כל יום 10:00-18:00. כניסה אחרונה ב-17:15.


איך להגיע לגלריה: הקו הצהוב או הירוק לתחנת הטיוב Temple.


מחיר: הכניסה בתשלום – להזמנת כרטיסים לחצו כאן.


חכו... יש עוד כל כך הרבה אמנות בלונדון!


וכדי לראות את כל הטוב שהעיר מציעה לכם במהלך הביקור שלכם, אני מזמינה אתכם להצטרף אלי לסיור אמנות בלונדון בו אקח אתכם לתערוכות/למוזיאונים/לגלריות הכי חמים בעיר-


בואו לקבל השראה, להכניס צבע לטיול, לשמוע סיפורים מעניינים בעברית, לספוג את האווירה האמנותית בעיר ואולי אף לפגוש חלק מהאמנים המציגים או האוצרים!


להזמנת סיורי אמנות בעברית בלונדון מלאו ושלחו את הטופס בקישור הבא ואחזור אליכם בהקדם.


מוזמנים להיכנס ולעקוב אחרי באינסטגרם כאן כמו כן ניתן לפנות אלי להזמנות ולפרטים נוספים גם בוואטסאפ 447952302561+ או במייל calanit.sc@gmail.com.


נתראה בקרוב!

141 views0 comments
bottom of page