top of page
Search
  • Writer's pictureCalanit

תערוכת אמנות של מייק נלסון בלונדון

מייק נלסון (Mike Nelson) הוא אמן מיצב בריטי עכשווי שאני מאוד אוהבת, אשר ייצג את בריטניה בבינאלה בוונציה ב-2011 ואף היה מועמד פעמיים לפרס טרנר בשנים 2001 ו-2007.


יש לא מעט סיבות שיגרמו לכם להתאהב בעבודות של נלסון, אשר הופכים אותו לאמן מיוחד בנוף האמנותי: קודם כל, רוב המיצבים שלו קיימים רק לתקופת הזמן של התערוכה שלשמה הם נוצרו.


כלומר, לא תוכלו לראות אותם יותר באף מקום אחר לאחר מכן. בנוסף, המיצבים שלו הם כמו מבוכים עצומים שגורמים לכם להרגיש כאילו נכנסתם למבוך ועליכם למצוא את דרככם החוצה בכוחות עצמכם.


רק מספיק להציץ בקטלוג היצירות שלו בעבר כדי להבין על איזה אמן גדול, מורכב וייחודי אני מדברת: למשל לבינאלה בונציה ב-2001, הוא יצר עבודה בשם "The Deliverance and the Patience" (או בתרגום חופשי לעברית: "הגאולה והסבלנות") שהותקנה בבניין מבשלת בירה ענק שלא היה בשימוש, או במיצב הגדול שלו "The Coral Reef" ("שונית האלמוגים") שהוצג במוזיאון טייט בריטניה עד סוף 2011 אשר היה מורכב מ-15 חדרים ומסדרונות שמובילים לעוד מסדרונות - העבודה שלמעשה זיכתה אותו במועמדות לפרס טרנר 2001.


אז אני מניחה שאתם כבר מבינים מדוע אני מאוד מתרגשת מהידיעה שתערוכה גדולה מעבודותיו עומדת להיפתח עכשיו בגלריית היוורד, אחת הגלריות הגדולות לאמנות בעיר, שבאופן אישי היא אחת האהובות עלי.


תערוכת אמנות של מייק נלסון בלונדון
Mike Nelson, Gang of Seven, 2013. Installation view, The Powerplant, Toronto, 2014. Photo: Toni Hafkenscheid. Courtesy the artist and 303 Gallery, New York; Galleria Franco Noero, Turin; Matt’s Gallery, London; and neugerriemschneider, Berlin.

מה מחכה לכם בתערוכה של מייק נלסון?


התערוכה החדשה המוקדשת לעבודותיו של נלסון, תציג ללא יוצא מן הכלל את המיצבים המיוחדים של נלסון שתמיד לוקחים את הצופים למחוזות רחוקים - כך שאם בא לכם להתנתק קצת מהמציאות ולהיסחף לעולם יוצא דופן שברא האמן, זו התערוכה שאסור לכם לפספס.


מה שעוד יותר לא נתפס כאן הוא שכל המיצגים שתראו כאן, אשר נראים יפהפיים ואיכותיים, בנויים בעיקר מחומרים שנאספו מחצרות, חנויות שמוכרות שטויות, מכירות פומביות שונות ושווקי פשפשים/


כל מיצב ומיצב בתערוכה ייראה לכם סוריאליסטי על גבול המדע בדיוני, אך אל תתנו לזה להטעות אתכם: בכל מיצב יש נגיעה בעולם האנושי שלנו, בין אם זה אזכורים על פוליטיקה, היסטוריה אפלה, גלובליזציה ועוד.


כהרגלו של נלסון, לאחר שהציג בגלריות המובילות ביותר ברחבי העולם, מיצבים רבים כאן מוצגים בפעם הראשונה - ואם עד שורה זו עדיין לא רכשתם כרטיס, אני ממליצה לכם לעשות זאת בהקדם, לפני שייגמר - אתם תודו לי אחר כך, אני מבטיחה לכם.


כל המידע על תערוכת האמנות של מייק נלסון


מתי: 22 בפברואר – 7 במאי 2023.


איפה: גלריית הייוורד (The Hayward Gallery).


שעות פעילות: שני וחמישי מ-11:00 עד 18:00, ברביעי עד ראשון עד 23:00.


תחנת טיוב קרובה: Waterloo או Embankment.


מחיר: כרטיס לתערוכה עולה 15 ליש"ט. יש להזמין כרטיס מראש כאן.


תגידו, סיור אמנות בעיר כבר הזמנתם?


אשמח לקחת אתכם יחד איתי לסיור בגלריות ובתערוכות הכי צבעוניות, שיקיות, יפות ומלאות השראה בעיר שיכניסו המון צבע ועניין לטיול שלכם.


התוכן בסיוריי משתנה מדי חודש בהתאם לשינויים בעולם האמנות המתחדש והמשתנה בעיר, מה שיבטיח לכם לראות מקרוב את "הצעקות האחרונות" בעיר מבחינת היצירות המוצגות בה.


הזמינו עכשיו סיור אמנות בעברית בלונדון באמצעות מילוי ושליחת טופס צור הקשר באתר שלי בקישור הבא ואחזור אליכם בהקדם.



כמו כן ניתן לפנות אלי להזמנות ולפרטים נוספים גם בוואטסאפ 447952302561+ או במייל calanit.sc@gmail.com.

נתראה בלונדון!

392 views0 comments
bottom of page