top of page
Search
  • Writer's pictureCalanit

מרינה אברמוביץ' חוזרת בתערוכה חדשה ללונדון!

איזה כיף, היא חוזרת! מרינה אברמוביץ' (Marina Abramović) חוזרת ללונדון בתערוכה חדשה באקדמיה המלכותית לאמנויות, ואם אתם נמצאים בעיר בזמן התערוכה, מספטמבר 2023 ועד ה-1 בינואר 2024, אסור לכם להחמיץ אותה!


זה לא סוד שאני מעריכה מאוד את האמנית ואת העבודות המיוחדות והאמיצות שלה, וכבר סיקרתי על תערוכות עבר שלה בלונדון לא פעם כאן בבלוג-


ולמרות שזו לא התערוכה הראשונה שלה בעיר (ובטח שלא האחרונה), היא עדיין מצליחה כל הזמן לחדש ולהפתיע את עולם האמנות, כך שאתם יכולים להיות בטוחים שכל תערוכה שלה שונה לגמרי מהתערוכה האחרונה.


אז מי זו מרינה אברמוביץ' ומה מחכה לכם בתערוכה החדשה שלה בעיר? במדריך הבא תמצאו את כל התשובות לכך שיגרמו לכם להזמין עוד היום כרטיסים לתערוכה.


Marina Abramović, The Artist is Present, 2010. Performance; 3 months. The Museum of Modern Art, New York. Courtesy of the Marina Abramović Archives. © Marina Abramović. Photo: Marco Anelli


מרינה אברמוביץ': מי זו ומה הופך אותה לאמנית פורצת דרך ומיוחדת?


מרינה אברמוביץ' היא אמנית מיצג סרבית הנחשבת כאחת הדמויות המשפיעות והייחודיות ביותר בסצנת האמנות העכשווית. היא נולדה ב-30 בנובמבר 1946 בבלגרד, יוגוסלביה (כיום סרביה).


עבודתה מאופיינת במעשים פיזיים וברגשות עזות, הן מהאמן והן מהקהל, ולעתים קרובות פורצות את הגבולות של מה שנחשב לאמנות מסורתית.


את הייחודיות של אברמוביץ' בסצנת האמנות ניתן לייחס למספר גורמים:


אמנות מיצג חלוצית:


מרינה אברמוביץ' ידועה בתרומותיה פורצות הדרך לז'אנר אמנות המיצג. היא מילאה תפקיד מרכזי בהגדרה מחדש של המדיום, והפיכתו לצורה המדגישה פעולות חיות ואינטראקציות מבוססות זמן על פני יצירות אמנות חזותיות מסורתיות. עבודתה מערבת לעתים קרובות את הגוף שלה כמדיום האמנות העיקרי והיא מתמקדת ביחסים בין המבצע לקהל.


חקר גבולות קיצוניים:


אברמוביץ' ידועה בנכונותה לדחוף את הגבולות הפיזיים והנפשיים שלה בהופעותיה. היצירות שלה כללו פעולות כמו כאב עצמי ואתגרי סיבולת שבוחנים את גבולות היכולות האנושיות. הנכונות הזו לאמץ אי נוחות ופגיעות היא סימן ההיכר של גישתה הייחודית לאמנות.


מעורבות ישירה של קהל:


בניגוד לצורות אמנות מסורתיות רבות שבהן הקהל מתבונן ממרחק, עבודתה של אברמוביץ' דורשת לעתים קרובות השתתפות ישירה ומעורבות של הצופים. היא מבקשת ליצור קשרים אינטימיים ואינטנסיביים בינה לבין הקהל שלה, ולטשטש את הגבול בין האמן לצופה.


חקר נוכחות ומשך זמן:


רבים מההופעות של אברמוביץ' חוקרות את הנושאים של נוכחות ומשך זמן. היא עוסקת לעתים קרובות בעבודות ארוכות שיכולות להימשך שעות, ימים או אפילו שבועות. חשיפה ממושכת זו מאתגרת הן את המבצע והן את הקהל להתעמת עם חלוף הזמן, עם גופם וטבעם של יחסי אנוש.


אמנות כחוויה רוחנית:


אברמוביץ' מרבה להחדיר להופעותיה איכות רוחנית או פולחנית. היא שואבת השראה מפרקטיקות תרבותיות ורוחניות שונות, תוך שימוש בהופעותיה כאמצעי חיבור להיבטים עמוקים יותר של הקיום והתודעה האנושית.

פרובוקציה ומחלוקת:


חלק מההופעות של אברמוביץ' עוררו מחלוקת בשל התוכן המפורש או המאתגר שלהן. היכולת שלה לעורר תגובות חזקות ולהשתתף בשיחות על אמנות, אתיקה, ארוטיקה והחוויה האנושית מוסיפה לייחודיות שלה בעולם האמנות.


שיתופי פעולה והשפעה:


במהלך הקריירה שלה, אברמוביץ' שיתפה פעולה עם אמנים, הוגים ומוסדות שונים, והרחיבה עוד יותר את השפעתה על סצנת האמנות. היא הדריכה והשפיעה על דורות צעירים של אמנים שלקחו השראה מגישתה הנועזת לאמנות.


לעבודתה של מרינה אברמוביץ' הייתה השפעה מתמשכת על האמנות העכשווית, והיא עזרה לעצב את הדרך שבה אמנות מיצג מובנת ומוערכת. היכולת שלה ליצור חוויות עמוקות, קרביות ומשנות דרך ההופעות שלה חיזקה את מעמדה כפורצת דרך אמיתית בעולם האמנות.


Marina Abramović, Four Crosses: The Evil (positive), 2019. Corian, aluminum, iron, oak with LED panels, 550 x 357 x 29 cm. Courtesy of the Marina Abramović Archives. © Marina Abramović

מה מחכה לכם בתערוכה החדשה של מרינה בלונדון?


התכוננו להיות מוקסמים מיצירות מופת נצחיות כמו " The Artist is Present" שזוכות לחזות חדשה באמצעות קטעי ארכיון שובי לב. עם זאת, תערוכה זו חורגת מעבר לייצוג בלבד - היא מפיחה חיים באומנותה של אברמוביץ' על ידי שיתוף הדור הבא של אמני מיצג נועזים, שכל אחד מהם מיומן בנבכי שיטת מרינה אברמוביץ' הנודעת.


אמנות מיצג חי, כפי שמדגימה אברמוביץ', היא בעלת יכולת מוזרה לנוע בין המדהים לעמוק האינטימי. עם זאת, בתוך הדואליות הזו שוכן הכוח האמיתי שלה - הכוח לשנות.


כשאתם נכנסים לתערוכה, אתם מוזמנים לחוות באופן אישי את האמנות של מרינה באמצעות ביצועים חוזרים של יצירות אייקוניות כמו "Imponderabilia", " Nude with Skeleton ", " Luminosity" ו" The House with the Ocean View ".


מה שהופך את התערוכה הזו ליותר יוצאת דופן הוא הנוף המשתנה ללא הרף שהיא מבטיחה למבקרים:


עם שפע של הופעות חוזרות שעומדות להתקיים לאורך כל התערוכה, כל ביקור יהיה ייחודי כמו האמנות עצמה-

כלומר, אם תגיעו פעמיים לתערוכה, אפילו באותו יום, היא עדיין תחדש לכם ותציג לכם הופעות אחרות ומשתנות, כך שכל ביקור בתערוכה יהיה בגדר של חוויה חדשה עבורכם.


המורשת של מרינה אברמוביץ' היא של חדשנות, הפרעות ורגשות לא מסוננים - והתערוכה הזו באקדמיה המלכותית לאמנויות לוכדת בצורה ישירה את המהות של המסע הטרנספורמטיבי שלה בעולם האמנות.


כל המידע על תערוכת האמנות של מרינה אברמוביץ'


מתי: ה-23 בספטמבר עד ה-1 בינואר 2024.


איפה: האקדמיה המלכותית לאמנויות (Royal Academy of Arts).


שעות פעילות: שלישי-ראשון - 10:00-18:00. שישי 10:00-21:00.


תחנת טיוב קרובה: Green Park.


מחיר: החל מ-25.50 ליש"ט.



מוכנים לראות עוד אמנות מרהיבה בלונדון?


הצטרפו אלי לסיור אמנות בלונדון שיכיר לכם צדדים אחרים בעיר שעוד לא הכרתם – וכמו התערוכות של מרינה, גם הסיורים שלי מתעדכנים ומשתנים כל הזמן בהתאם לתערוכות והמיצגים האמנותיים הכי חדשים ומדוברים בעיר, נכון לזמן ביקורכם.


הזמינו סיור אמנות בעברית בלונדון איתי עוד היום באמצעות מילוי ושליחת טופס צור הקשר באתר שלי בקישור הבא ואחזור אליכם בהקדם.


כמו כן ניתן לפנות אלי להזמנות ולפרטים נוספים גם בוואטסאפ 447952302561+ או במייל calanit.sc@gmail.com.

מוזמנים לעקוב אחרי בעמוד האינסטגרם שלי.


נתראה בלונדון!

278 views0 comments
bottom of page