top of page
Search
  • Writer's pictureCalanit

המלצה לתערוכת אמנות של לוסיאן פרויד בלונדון

אם אתם מגיעים בקרוב ללונדון ואוהבים אמנות – יש לי עבורכם המלצה לתערוכת אמנות של לוסיאן פרויד (Lucian Freud) שכדאי לכם לשים עליה עין:


התערוכה, "לוסיאן פרויד: פרספקטיבות חדשות", שנחשבת לגדולה ביותר המוקדשת ליצירות של פרויד מזה 10 שנים, תוצג בגלריה הלאומית אשר בכיכר טרפלגר, ותחשוף אתכם למיטב ציוריו של האמן , הנחשב לאחד הידועים והמוערכים ביותר בהיסטוריה של בריטניה.


מה מיוחד כל כך בתערוכה החדשה של פרויד בלונדון?


לפני שאענה על השאלה, חשוב קודם כל להבין מי היה בעצם לוסיאן פרויד.


פרויד היה צייר שנולד בברלין בשנת 1922 למשפחה יהודית, ואם שם משפחתו מצלצל לכם מוכר, אכן לא טעיתם – הוא היה הנכד של זיגמונד פרויד, אחד הפסיכולוגים הבולטים ביותר במאה ה-20 ואבי הפסיכואנליזה.


כאשר הנאצים עלו לשלטון, פרויד עבר עם משפחתו לאנגליה והפך לאזרח בריטי מן השורה, שם החל ללמוד אמנות, בין היתר בתיכון דרטינגטון הול (Dartington College of Arts) ובאוניברסיטת לונדון גולדסמית'ס (Goldsmiths College , University of London).


מהר מאוד הוא הפך למוכר בעולם האמנות בזכות ציורי הדיוקנאות שלו שנוצרו לאחר זמן עבודה ארוך שכלל שימוש בשכבות עבות של צבע בתהליך היצירה.


אך חוץ מטכניקת העבודה המיוחדת שלו, אם תתבוננו היטב בציורים שלו במהלך הביקור שלכם בתערוכה, תוכלו להרגיש שברבים מציוריו יש השפעה פסיכולוגית שלפעמים אפילו יוצרת אי נוחות מסוימת כאשר מדמיינים איך הציור נוצר.


וההשפעה הפסיכולוגית הזו מתרחשת לא במקרה – אז נכון, הוא היה נכדו של פרויד, אך תהליך העבודה שלו היה ארוך במיוחד, ולרוב מודלי הציור שלו היו נוהגים לשבת מולו באותה פוזה בדיוק כפי שאתם רואים בציוריו למשך תקופה ארוכה של חודשים.


לוסיאן גם לא מיהר להתחיל לצייר: הוא היה מתחיל קודם כל בציור מקדים של פחם על בד, אחר כך מוסיף קצת צבע בהדרגה, וכל זה לא לפני שהרגיש שבאמת הכיר את האדם שמולו היטב, כדי שיוכל לצייר את הדמות אותה ניסה להעביר בציור באופן הטוב ביותר.


זו הסיבה שציוריו היו מורכבים בסופו של דבר מהרבה שכבות עבות ועשירות של פיגמנטים וצבע.


התערוכה המיוחדת 'פרספקטיבות חדשות' תכלול יותר מ-65 הלוואות ממוזיאונים ואוספים פרטיים מרכזיים ברחבי העולם כולל המוזיאון לאמנות מודרנית, ניו יורק; טייט; אוסף המועצה הבריטית; אוסף לונדון והמועצה לאמנויות, לונדון בה תוכלו לצפות ביותר מ-65 ציורים שיצר פרויד אשר מתפרסים על פני שבעה עשורים, ומראים כיצד טכניקת העבודה שלו וההתפתחות שלו כאמן השתנו והשתפרו במהלך השנים.


תערוכת המאה של לוסיאן פרויד בגלריה הלאומית מציעה הזדמנות לשקול מחדש את הישגו של האמן בהקשר הרחב יותר של מסורת הציור האירופי. הוא היה מבקר תדיר בגלריה שציוריה אתגרו אותו והיוו השראה.


בתערוכה זו אנו מציעים נקודות מבט חדשות על עבודתו של האמן תוך התבוננות מקרוב בהקשרים שבהם היא התפתחה ובשליטה של ​​פרויד בציור עצמו.


מלבד היותו אמן מוערך עם ציורים יפהפיים, פרויד נודע לפעמים גם כאדם לא פשוט בכלל, עד כדי כך שבמקרים מסוימים אישיותו וחייו האישיים "העפילו" על ציוריו:


רבים שעבדו איתו תיארו אותו כאיש אנוכי, נקמן וקטנוני, וייאמר לזכות הגלריה הלאומית שהיא לא "מתעלמת" מכך אלא נותנת לזה יחס בתערוכה, כאשר היא מביאה למבקר נקודות מבט שונות וחדשות על יצירותיו ועל חוסר הפשרות שלו ביצירותיו-


ובעצם מנסה להראות לנו, המבקרים, שיכול להיות שהוא אכן היה איש לא פשוט לעבוד איתו, ואולי הוא דרש לא מעט מהאנשים אותם צייר, אך אולי זה מה שהפך אותו בין היתר לאחד אמני הציור החשובים ביותר במאה ה-20.


המלצה לתערוכת אמנות של לוסיאן פרויד בלונדון
X11769 Lucian Freud Naked Girl, 1966 oil on canvas 61 x 61 cm Private collection © The Lucian Freud Archive. All Rights Reserved 2022/ Bridgeman Images


כל המידע על תערוכת האמנות של לוסיאן פרויד בלונדון


מתי: 1 באוקטובר 2022 עד ה-22 בינואר 2023.


איפה: הגלריה הלאומית (National Gallery)


שעות פעילות: פתוח כל יום 10:00-18:00. בימי שישי נסגר ב-21:00.


תחנת טיוב קרובה: Charing Cross.



רוצים עוד אמנות בלונדון? הסיור שלי הוא בול בשבילכם!


הצטרפו אלי לסיורי אמנות מרתקים ברחבי לונדון בהם נכיר ונבקר בתערוכות הכי מדוברות ושוות נכון לזמן הביקור שלכם בבירת אנגליה.


אני מציעה סיורים קבוצתיים, או פרטיים, בגלריות של מייפר וסנט ג'יימס, טייט מודרן וכמובן גם באוספים של הגלריה הלאומית.


להזמנת סיור או קבלת פרטים נוספים ומחירים, אנא פנו אלי דרך הטופס בעמוד צור הקשר שבאתר בקישור הבא ואחזור אליכם בהקדם.


כמו כן אל תהססו לפנות אלי גם בוואטסאפ 447952302561+ או באמצעות המייל בכתובת calanit.sc@gmail.com.


לא תאמינו כמה פינות צבעוניות ויצירות אמנות מרהיבות תמצאו איתי בעיר שרק מחכות לכם שתגלו אותן! אז נתראה בקרוב בלונדון?

434 views0 comments
bottom of page