top of page
Search
  • Writer's pictureCalanit

תערוכת אמנות בריטית-קריבית בלונדון

אני ממליצה לכם בחום לשים עין על תערוכת אמנות בריטית-קריבית שעלתה לאחרונה בגלריית טייט בריטן שבלונדון:


התערוכה, שזכתה לשם "Life Between Islands", או בתרגום חופשי לעברית "חיים בין איים", מציגה יצירות אמנות בריטיות-קריביות.


באמצעות התערוכה החדשה, מבקשת גלריית טייט בריטן (Tate Britain) לציין ולחגוג 70 שנה לקהילת האומנים שהגיעה לבריטניה מאיים שונים בקריביים:


בזכותם הוכנסו לא מעט צבעוניות, זהויות ומנהגי תרבות שונים בחברה הבריטית, שכמו בחיים, באו לידי ביטוי גם באמנות שאף השפיעה על אמנים בריטיים מקומיים רבים, שיצירותיהם מוצגות גם כן בתערוכה.


מה מחכה לכם בתערוכת האמנות המקסימה הזו?


התערוכה בוחנת ומציגה עבודות שונות של אמנים שהגיעו מהאיים הקריביים וחיים כיום בבריטניה, לצד אמנים בריטים אחרים שאומנם לא נולדו בקריביים אך כן הושפעו ממנה ויצרו יצירות מיוחדות בהשראת המורשת או הנושאים הקשורים לתרבות של ילידי האיים הקריביים.


בעזרת הציורים, תוכלו להרגיש כאילו הגעתם להית'רו או לוטון ופשוט לקחתם טיסה לאחד מהאיים בקריביים:


החיים באיים באים לידי ביטוי בציורים רבים המוצגים בתערוכה, בין אם מדובר בציורים המציגים את האופנה באיים, הקולנוע, הפיסול ועד הדברים הקטנים הקשורים לתרבותם ולאורך חייהם.


בתערוכה ניתן לראות גם עבודות של אמנים בריטיים -קאריביים מדור שני ושלישי ואת המורכבות בזהות שלהם.

בתערוכה תוכלו למצוא יצירות של יותר מ-40 אמנים שונים ומגוונים, ביניהם אוברי וויליאמס (Aubrey Williams), הוראס אובה (Horace Ové), פיטר דויג (Peter Doig), דונלד לוק (Donald Locke) ועוד.


אחת האמניות המרתקות שמציגה בתערוכה זו היא אקוניילי קרוסבי Akunyili Crosby. אנחנו פגשנו אותה באחד מן הסיורים שלי בגלרית ויקטוריה מירו הידועה שמייצגת אותה בלונדון. אשר נולדה בניגריה, שם התגוררה עד גיל שש עשרה.


ב-1999 היא עברה לארצות הברית, שם היא נשארה מאז. הזהות התרבותית שלה משלבת זיקה חזקה לארץ הולדתה ולביתה החדש בארה"ב, זהות כלאיים שבאה לידי ביטוי בעבודות הקולאז' המרתקות שמשלבות הן מבחינה פלסטית והן מבחינה קונספטואלית את המורכבות של החוויה בלהיות מהגרת בעלת לאומיות כפולה והצורך לשמר את שני העולמות הללו.


בציור 2018 Remain, Thriving המעוטר בטפטים בתצלומים של דור ווינדראש (Windrush scandal) שצאצאיו כיום יושבים ליד טלוויזיה המציגה חדשות על שערוריית וינדראש שנחשפה ע"י התקשורת הבריטית רק ב 2017 בה הם מוחים על האפלייה בין גזעית שנעשתה כלפי מאות מאזרחי חבר העמים The CommonWealth , שרבים מהם היו מדור 'ווינדראש' אשר נעצרו בטעות, גורשו ונשללו מהם זכויות משפטיות.


תערוכת אמנות בריטית-קריבית בלונדון
Life Between Islands: Caribbean-British Art 1950s – Now (1 December 2021 – 3 April 2022)


מודיעין שלום - כל הפרטים על התערוכה:


מתי: עד ה-3 באפריל 2022.


איפה: גלריית טייט בריטן (Tate Britain).


שעות פעילות: ימי שני עד ראשון 10:00-18:00.


תחנת טיוב קרובה: Victoria Line.


מחיר: 16 לירה שטרלינג לאדם. כרטיסים יש לקנות דרך אתר הגלרייה מראש בקישור הבא.


רגע, סיור באמנות איתי כבר הזמנתם?


אם אתם אוהבים אמנות, ומגיעים ללונדון, אסור לכם להחמיץ את סיורי האמנות שלי בעיר-


ביחד נוכל לסייר בעיר ולבקר בתערוכות הכי מדוברות ומעניינות נכון לזמן הביקור שלכם בלונדון.


להזמנות ופרטים נוספים מלאו ושלחו את הטופס בעמוד צור קשר, או כתבו לי ישירות לוואטסאפ 447952302561+ או שלחו לי מייל לכתובת calanit.sc@gmail.com.


אל תשכחו לעקוב אחרי בעמוד הפייסבוק שלי או להצטרף לניוזלטר שלי כדי לשמור על קשר ולקבל עדכונים לגבי תערוכות חדשות ותאריכי סיורים חדשים.

225 views0 comments
bottom of page