top of page
Search
  • Writer's pictureCalanit

תערוכת אמנות של אייזק ג'וליאן בלונדון

אם אתם נמצאים הקיץ בלונדון, ואוהבים אמנות וקולנוע, אסור לכם לפספס את התערוכה החדשה במוזיאון טייט בריטניה "מה הוא חופש עבורי" (What Freedom is to Me)-


זו התערוכה הגדולה והראשונה בבריטניה לאחד האמנים והקולנוענים המיוחדים והמרתקים ביותר של זממנו – סר אייזק ג'וליאן (Sir Isaac Julien).


ג'וליאן הוא אמן מיצב ויוצר סרטים בריטי, מרצה מבוקש לאמנות באוניברסיטאות, וחבר באקדמיה המלכותית לאמנויות שבלונדון.


הוא קיבל תואר אצולה CBE מהמלכה אליזבת השנייה, מועמד לפרס טרנר היוקרתי.


הוא נחשב לאחד האמנים המובילים והמוערכים היום בקולנוע ובווידאו, כך שזה מאוד מפתיע שרק עכשיו הוא זוכה לתערוכת יחיד משלו בארץ הולדתו.


אך אני תמיד נוהגת להגיד שעדיף מאוחר מאשר אף פעם – לכן אני ממליצה לכם בחום לנצל את ההזדמנות בה התערוכה פועלת (עד ה-20 באוגוסט 2023) כדי לראות את עבודתו החלוצית של ג'וליאן בקולנוע ובמיצב ממבט ראשון.


תערוכת אמנות של אייזק ג'וליאן בלונדון
Isaac Julien Pas de Deux with Roses (Looking for Langston Vintage Series) 1989/2016 Ilford classic silver gelatin fine art paper, mounted on aluminium and framed Framed size: 58.1 x 74.5 cm (22 7/8 x 29 3/8 in) © Isaac Julien Courtesy the artist and Victoria Miro


התערוכה שמה לעצמה מטרה להציג בפני המבקרים את היקף עבודתו החלוצית המלאה של ג'וליאן בקולנוע ובמיצב, מהתקופה בה החל ליצור בתחילת שנות ה-80, ועד היום.


כלומר, ארבעים שנה של עשייה ויצירה, וכל זה תחת קורת גג אחת, שמשלבת המון סוגי מדיה שונים בהם מתמחה ג'וליאן: קולנוע, מחול, מוזיקה, צילום, תיאטרון, ציור ופיסול.


יוצר הסרטים המוכשר ואמן מיצב הווידיאו אייזק ג'וליאן ידוע בסרטים כמו Looking for Langston (1989), טיפול פיוטי במשורר השחור ההומו לנגסטון יוז והרנסנס של הארלם, ועבודות וידאו פורצות דרך על זהות גזעית ומינית, מסעות, ועקירה תרבותית.


מייצביו מרובי המסכים ועבודות הצילום הנלוות למוזיאונים ולגלריות חוקרים נרטיבים שבורים של זיכרון ותשוקה, ולעתים קרובות מאחדים אלמנטים ממחול, ציור, פיסול, תיאטרון ומוזיקה.


המיצב בן תשעה מסכים :'עשרת אלפים גלים' (2010) חוקר את העבר העתיק של סין ואת ההווה המשתנה באמצעות נרטיבים שזורים.


" אני מתעניין בשירה. ובעבודה שלי זה סוג של חיפוש פואטי אחר שפה ויזואלית לביטוי חוויות שהן חלק מהחוויה היומיומית של אנשים כמוני" אייזק ג'וליאן.


השילוב של המדיה השונה, האופן בו עבודתו פורצת מחסומים בין דיסציפלינות אמנותיות שונות, והעיסוק בנושאים שנוגעים לכולנו כמו תשוקה, היסטוריה ותרבות, היא כמו "התקפה" על כל החושים, והחוויה כאן תישאר איתכם לעוד הרבה זמן אחרי שתצאו מהמוזיאון.


כל המידע על תערוכת האמנות של אייזק ג'וליאן


מתי: מה-26 באפריל עד ה-20 באוגוסט 2023.


איפה: מוזיאון טייט בריטניה (Tate Britain).


שעות פעילות: פתוח מדי יום 10:00-18:00.


איך להגיע לגלריה: רכבת תחתית לתחנת הטיוב Pimlico ומשם 8 דקות הליכה עד למוזיאון.


מחיר: החל מ-17 ליש"ט למבוגר. לרכישת כרטיסים לחצו כאן.


כבר שריינתם את מקומכם באחד מסיורי האמנות שלי בעיר?


הצטרפו אלי למסע מרתק, צבעוני ומלא השראה בין התערוכות היפות, החמות והמדוברות בלונדון, נכון לזמן ביקורכם, בסיור אמנות בעברית שייקח אתכם אל מאחורי הקלעים.


הבטיחו את מקומכם עוד היום והזמינו סיור אמנות בעברית בלונדון באמצעות מילוי ושליחת טופס צור הקשר באתר שלי בקישור הבא ואחזור אליכם בהקדם.


כמו כן ניתן לפנות אלי להזמנות ולפרטים נוספים גם בוואטסאפ 447952302561+ או במייל calanit.sc@gmail.com.


אל תשכחו לשמור על קשר ולעקוב אחרי בעמוד האינסטגרם שלי.


נתראה בקרוב – אני והעיר לונדון כבר מחכות לכם!

197 views0 comments
bottom of page