top of page
Search
  • Writer's pictureCalanit

תערוכה חדשה בלונדון על המצאת האמנות המודרנית

בלונדון כל הזמן נפתחות תערוכות אמנות חדשות, אך אם יש תערוכה אחת שאתם חייבים לבקר במהלך הטיול הקרוב שלכם בעיר, זו ללא ספק התערוכה שנפתחה עכשיו (אפריל 2023) בגלריה הלאומית.


התערוכה "אחרי אימפרסיוניזם: המצאת אמנות מודרנית" (After Impressionism: Inventing Modern Art) עומדת לקחת את המבקרים בני המזל שיגיעו אליה, אל תוך מסע מרתק אחורה בזמן בעקבות האמנות המודרנית:


השנים שבין 1880 ל-1914, לפני מלחמת העולם הראשונה, הובילו איתם המון שינויים ברחבי העולם, שלא פסחו גם על האמנים, שהחלו לקחת סיכונים, לחפש את הרעיון הגדול הבא ולנסות להביא משהו חדש שלא נראה כמותו באמנות של אותם ימים.


בתערוכה תוכלו ללמוד כיצד האמנות המודרנית התפתחה למה שהיא היום ומה היו היסודות שהובילו אמנים לשבור את המסורת והחוקים "הנוקשים" של האמנות הקלאסית במאות ה-20 וה-21 וליצור סגנונות חדשים, ששברו את הנורמות ואת המוסכמות באמנות, כמו קוביזם, ציורים מופשטים, סוריאליזם ועוד.


התערוכה שמה דגש על שלושה אמנים ענקיים מהתקופה שהשפיעו רבות על עולם האמנות כפי שאנחנו מכירים היום ועל ההשפעה שלהם על אמנים מהעבר ומההווה: פול סזאן, וינסנט ואן גוך ופול גוגן.


לצידם, תמצאו בתערוכה כמעט מאה יצירות נוספות של מיטב האמנים מאותה תקופה כמו פיקאסו, מאטיס, מונק, מונדריאן, רודן וקנדינסקי.


בעידן של היום, אמנות מודרנית נראית לנו לפעמים כמובנת מאליה, אך צריך להבין שעולם האמנות של אותם זמנים היה די שמרני ומבוסס על נורמות מסוימות שלא היה נהוג לחרוג מהם-


לכן ללא אותם אמנים גדולים שהעזו לשנות, לצאת מהנורמה וליצור משהו שונה, אין ספק שעולם האמנות היום היה נראה אחרת לגמרי.


וזה בדיוק מה שהגלריה לאמנות מנסה לעשות בתערוכה החדשה: לתת כבוד לאמנים הגדולים ששינו והשפיעו, ולגרום למבקרים בתערוכה להבין עד כמה היצירות שלהם שינו את העולם ואת האופן שבו אנחנו נהנים היום מאמנות, וצורכים אותה.


לצורך התערוכה, הושאלו יצירות רבות ממוזיאוני האמנות הנחשבים ביותר בעולם – מהמוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק ועד מוזיאון רודן ומוזיאון ד'אורסיי בפריז, כך שכל מי שאוהב אמנות ונמצא הקיץ בלונדון, לא יכול להרשות לעצמו לפספס את התערוכה!


תערוכה חדשה בלונדון על המצאת האמנות המודרנית
Paul Gauguin Vision of the Sermon (Jacob Wrestling with the Angel), 1888 Oil on canvas 72.20 x 91.00 cm © National Galleries of Scotland, Edinburgh


כל המידע על תערוכת המצאת האמנות המודרנית


מתי: עד ה-13 באוגוסט 2023.


איפה: הגלריה הלאומית בלונדון.


שעות פעילות: כל יום 10:00-18:00 – בימי שישי פתוח עד 21:00.


איך להגיע לגלריה: רכבת תחתית לתחנת הטיוב Charing Cross.


מחיר: החל מ-24 ליש"ט לכרטיס. לרכישת כרטיסים לחצו כאן.


רוצים לראות עוד אמנות בעיר? הצטרפו לסיור בהדרכתי!


תנו לי לקחת אתכם ברחבי העיר לונדון ולהראות לכם דברים שיגרמו לכם לשנות את דעתכם בכל הקשור לסצנת האמנות בעיר-


הבטיחו את מקומכם עוד היום והזמינו סיור אמנות בעברית בלונדון ע"י מילוי ושליחת טופס צור הקשר באתר שלי בקישור הבא ואחזור אליכם בהקדם.


כמו כן ניתן לפנות אלי להזמנות ולפרטים נוספים גם בוואטסאפ 447952302561+ או במייל calanit.sc@gmail.com.


מוזמנים לעקוב אחרי גם בעמוד האינסטגרם שלי כאן.


נשתמע בקרוב – ועד אז, שתהיה לכם חופשה נעימה בלונדון!

274 views0 comments
bottom of page