top of page
Search
  • Writer's pictureCalanit

תערוכת אמנות חדשה של דייוויד הוקני בלונדון

תערוכת אמנות של דייוויד הוקני בלונדון היא תמיד סיבה למסיבה – ולראייה כתבתי עליו כבר פעמיים באתר כאשר תערוכות מעבודותיו נפתחו בעיר וכן, אני נוהגת לסייר יחד באופן פרטי ובקבוצות בתערוכות השונות שלו שהוצגו בגלריות המייצגות אותו בלונדון -ואף תערוכה שלו אינה אותו הדבר!


סקרתי את תערוכתו בפברואר 2020 כשנפתחה לו תערוכה בנשיונל פוטרט גלרי, והפעם השנייה במאי 2021 כשרויאל אקדמי הקדישה לעבודותיו תערוכה מרהיבה ובלתי נשכחת.


והנה, כעת, נפתחת בעיר תערוכה חדשה לאמן האהוב שנודע ביצירות האישיות והאוטוביוגרפיות שלו – והפעם במרכז אמנות בשם Lightroom שנמצא לא הרחק מתחנת הרכבת קינגס קרוס.


מי שיצא לו לסייר איתי בלונדון או לעקוב אחרי באינטרנט, יודע שאני מאוד אוהבת את הוקני, הנחשב לאחד הציירים החשובים במאה ה-20, ובמהלך הקריירה הארוכה שלו צבר המון תארים, שיאים, כינויים והערכה:


הוא אחד מהציירים הבריטים המפורסמים והמשפיעים בעולם, הוא חלוץ תנועת הפופ-ארט הבריטית, הוא מונה לחבר מסדר הכבוד של האקדמיה המלכותית ב-2012, והוא בין האומנים החיים שהציורים שלו נמכרו במחיר הגבוה ביותר במכירה פומבית... וזו עוד רשימה חלקית בלבד.


כך, כפי שאתם מבינים, מספיק רק להגיד את השם "דייוויד הוקני" ולגרום לכל אוהבי האמנות ברחבי העולם לנהור אל עבר לונדון כדי לצפות ביצירותיו מקרוב.


6. Installation of David Hockney's "The Arrival of Spring in Woldgate, East Yorkshire in 2011 (twenty eleven)" Oil on 32 canvases (36 x 48" each), 144 x 384" overall, © David Hockney Collection Centre Pompidou, Paris. Musée national d’art moderne – Centre de création industrielle

במה בדיוק תחדש לי התערוכה החדשה שלו בלונדון?


אם כבר סיירתם איתי בעיר, ויצא לכם לבקר באחת או אפילו בשתי התערוכות של הוקני בעיר, אתם בטח שואלים את עצמכם מה מיוחד בתערוכה החדשה ולמה כדאי להזמין אליה כרטיסים – ובצדק.


אחרי הכל, אני בטוחה שבתור חובבי אמנות המבקרים בלונדון, בטוח יצא לכם לראות לפחות אחת מיצירות בריכות השחייה המפורסמות שהוקני יצר בשנות ה-60.


ובכן, התערוכה החדשה של דייוויד בלונדון היא שונה מהאחרות כי היא לא כמו התערוכות "הרגילות" שלו שיצא לכם לראות בעבר-הוקני מנסה לייצור Experience עבור הקהל הרחב -ויזואלית וחושית באמצעות הקרנה של עבודותיו בקנה מידה גדול בחלל ענקי שפשוט גורם לכם להרגיש כאילו אתם יוצאים למסע בעקבות שישים שנות יצירה של אחד האמנים החשובים שיצאו מבריטניה.


תוסיפו לזה את מערכת הסאונד המיוחדת של המקום, וקיבלתם את חווית האמנות האולטימטיבית שקשה להסביר במילים – הייתי מנסחת את זה בתור משהו בסגנון של הסרט "להיות ג'ון מלקוביץ'" מ-1999, רק שבמקרה שלנו מדובר בגאון דייוויד הוקני.


בזכות האופן שבה יצירותיו מוצגות לקהל הרחב, תוכלו להרגיש "קרובים" יותר לאמן ולדרך שבה הוא רואה את העולם ויוצר את יצירותיו.


זו הזדמנות חד פעמית להתבונן מקרוב בתהליך היצירה והעבודה של אחד האמנים הבריטים הגדולים ולהיחשף ממקור ראשון לתהליך היצירה שלו-


בין היתר, תוכלו לשמוע את קולו, שיסביר לכם מה אתם רואים, תראו את הציוד שלו וכיצד הוא יוצר עבודות (בין אם זה ציורים, צילומים ואף ציורים באייפד), כשברקע מוזיקה נעימה ומרגיעה שהולחנה במיוחד עבור התערוכה.


אני מבטיחה לכם שהתחושה שאיתה תצאו מהתערוכה תהיה שונה מאוד מביקור בתערוכות אחרות-


אתם תרגישו כאילו ביליתם כמה שעות בנוכחות גאון של עולם האמנות, שגם היום, אחרי קריירה כה ארוכה ומרשימה, הוא ממשיך ליצור ולרגש את העולם.


כל המידע על תערוכת האמנות של דיוויד הוקני בלונדון


מתי: מה-22 בפברואר עד ה-4 ביוני 2023.


איפה: מרכז האמנות Lightroom בלונדון.


שעות פעילות: משני עד רביעי 9:45-21:00, מחמישי עד שבת 9:45-22:30, ובימי ראשון 9:45-18:00.



מחיר: 25 ליש"ט למבוגר, 15 ליש"ט לסטודנטים ולילדים בגילאים 5-18.


הצטרפו אלי לסיור אמנות בלונדון!


מוכנים להוסיף המון צבע לטיול שלכם בבירת אנגליה? אני מזמינה אתכם להצטרף אלי לסיור אמנות בלונדון במהלכו נבקר בתערוכות הכי חמות נכון לזמן ביקורכם בעיר.


להזמנת סיור אמנות בעברית או באנגלית בלונדון יש למלא ולשלוח את הפרטים שלכם בטופס צור הקשר באתר שלי בקישור הבא ואחזור אליכם בהקדם.


לעמוד האינסטגרם שלי נכנסתם? מוזמנים להיכנס ולעקוב אחרי ההייליטס של הסיורים שלי וכן טיפים חודשיים והמלצות חודשיות על מיטב התערוכות המציגות בעיר.


כמו כן ניתן לפנות אלי להזמנות ולפרטים נוספים גם בוואטסאפ 447952302561+ או במייל calanit.sc@gmail.com.

נתראה בעיר!

3,876 views0 comments
bottom of page