top of page
Search
  • Writer's pictureCalanit

המלצה על תערוכת אמנות של קורנליה פארקר בלונדון

אם אתם מתכננים טיול ללונדון בין מאי לאוקטובר 2022, כדאי לכם ברצינות לשקול ביקור בתערוכת האמנות של קורנליה פארקר בלונדון, אשר תוצג בגלריית טייט האהובה לאמנות.


זו הזדמנות נהדרת לראות מקרוב את יצירות האמנות של אחת מהאומניות הבריטיות החשובות, האהובות והמוערכות ביותר שפועלות היום באנגליה, שאני באופן אישי מאוד אוהבת.


למי שסייר איתי ב-2020 , בוודאי זוכר שביקרנו בגלריית Cristea Roberts הידועה המייצגת אותה בלונדון.


היא הציגה תערוכת הדפס של פוטוגרמות צילומיות בשחור לבן של אובייקטים יומיומיים - תערוכה משגעת!


מי זו קורנליה פארקר?

Portrait: Anne-Katrin Purkiss Cornelia Parker, studio, London 2013 © Anne-Katrin Purkiss. All Rights Reserved, DACS/Artimage 2022.

קורנליה פארקר (Cornelia Parker) היא אמנית חזותית אנגלייה , המפורסמת ברחבי העולם בעיקר בזכות המיצבים המיוחדים והפסלים שלה.


האמנות של פארקר(Parker) עוסקת בהרס, תחיית המתים ותצורה חדשה. כשהיא מדגימה את חשיבות התהליך, היא מרבה להפוך חפצים על ידי שימוש בטכניקות אלימות לכאורה כמו ירי, פיצוץ, מעיכה, חיתוך ושריפה. באמצעות פעולות אלו היא משנה פיזית את האובייקט והיא עצמה הופכת למשתתפת פעילה בפיתוח סיפורו.


היא ידועה במיצבים האמנותיים שלה בקנה מידה גדול. העיסוק שלה בשבריריות הקיום ובטרנספורמציה של החומר מודגם בשתי יצירות מפתח:


חומר אפל, שחזור דמוי קריקטורה של סככת צבא שהתפוצצה, ולב החושך, הסידור הפורמלי של שרידים חרוכים משריפת יער.


יש נימה אפוקליפטית בחלק גדול מהעבודות שלה, אבל היא גם מדגימה דאגה מההשפעות היותר ערמומיות של התחממות כדור הארץ וצרכנות יתר.


היא ידועה בתור אומנית אמיצה שלא מפחדת לעסוק בנושאים חשובים, ולפעמים לא קלים לעיכול, החל מאלימות דרך אקולוגיה וזכויות אדם.


לקורנליה רקע עשיר באמנות: היא למדה במכללת גלוסטרשייר לאמנות ועיצוב, בוולברהמפטון פוליטכניק (ממנה קיבלה גם תואר דוקטור לשם כבוד), באוניברסיטת ברמינגהאם, באוניברסיטת גלוסטרשייר ובאוניברסיטת מנצ'סטר, בה היא משמשת פרופסור של כבוד.


למה אסור לכם לפספס את התערוכה הזו?


דרך האמנות שלה, היא גורמת לצופה לחשוב על היחס שלנו כלפי העולם. כל יצירה שלה מספרת סיפור אחר, המנסה להעביר מסר, כך שאף פעם לא משעמם לצפות ביצירות ובמיצגים שלה.


היא יכולה לקחת חפצים שאנו משתמשים בהם ביום-יום, או חתיכות ממשהו קיים (כמו למשל שרידים מכנסייה שנשרפה בטקסס) ולהפוך אותם ליצירה חדשה לגמרי אשר נותנת פרספקטיבה אחרת למקור ממנו הגיע החומר-


פארקר נוהגת גם ליצור מיצגים אשר מהווים כמעין "קולאז'" ממספר פריטים – הידוע ביניהם היא היצירה "The Maybe" מ-1995, מיצג במרכזו ויטרינה בה היא יכלה לשכב כאילו הייתה שלגיה בארון זכוכית, לאחר שהיא מילאה את הוויטרינה בשרידים שהיו שייכים לדמויות היסטוריות מהעבר, כמו הכרית מהספה האייקונית של פרויד או גרב שהייתה שייכת למלכה ויקטוריה.


Cornelia Parker Perpetual Canon 2004 Collection of Contemporary Art Fundación “la Caixa”, Barcelona © Cornelia Parker

זו לא הפעם היחידה שקורנליה לוקחת השראה מדמויות מפורסמות, מצוירות או אפילו מפוסלות כדי להפיח בהן חיים חדשים שיותר מתאימים לעולמנו:


עוד עבודה מוכרת שלה משנת 2011, אותה יצרה עבור הטריאנלה של פולקסטון (Folkestone Triennial) היא גרסה חדשה של הפסל "בת הים הקטנה" המפורסם בבירת דנמרק, קופנהגן, אשר נחשבת לאטרקציה התיירותית הפופולרית ביותר בעיר.


אך להבדיל מהפסל המקורי, שזכה לתלונות רבות מתיירים על כך שהוא קטן ומאכזב, פארקר יצרה את הפסל בגודל טבעי שנראה אמיתי לגמרי, כשמי שמשמשת לה כמודל לפסל היא אם לשניים, רגילה למדי, ולא רקדנית בלט עם גוף צעיר ויפה ששימש את המודל לפסל המקורי מקופנהגן.


התערוכה החדשה שלה בגלריית טייט תציג כמה מהיצירות התלויות האייקוניות והאהובות ביותר של פארקר, בה תוכלו לראות מקרוב מיצבים מעניינים, רישומים, הדפסים ותצלומים שיצרה האמנית, שיסחפו אתכם מיד במסרים, ברעיונות ובסיפורים שלהם.


כך שאם אתם אוהבים אמנות ורוצים להצרף למסע אחרי גלי הדמיון של אומנית מוערכת וחשובה – זו ההזדמנות שלכם.


כל המידע על תערוכת אמנות של קורנליה פארקר בלונדון


מתי: 19 במאי עד 16 באוקטובר 2022.


איפה: גלריית טייט (Tate Britain).


כתובת: Millbank, London SW1P 4RG.


שעות פעילות: כל יום 10:00-18:00.


תחנת טיוב קרובה: Pimlico.


מחיר: 16 ליש"ט לאדם.


הפרטים הרשומים במדריך כמו שעות פעילות, תאריכי הצגת התערוכה ועוד יכולים להשתנות בהתאם למצב או להתפתחות הנגיף בבריטניה, לכן מומלץ להזמין כרטיסים מראש ולהתעדכן תמיד באתר הגלריה.


סיור אמנות בעיר בהדרכתי כבר הזמנתם?


סיור אמנות בלונדון יאפשר לכם לבקר בגלריות, במוזיאונים ובתערוכות הכי רלוונטיות לזמן ביקורכם, שכנראה לא הייתם מגיעים אליהם ללא הסיור.


הצטרפו אלי לסיור מעניין בעברית (או באנגלית לפי בקשתכם) ויחד נצא למסע צבעוני, מרתק, מעניין ומלא השראה באחת הערים עם הכי הרבה אמנות בעולם – לונדון.


להזמנת סיורי אמנות בעברית בלונדון אנא מלאו ושלחו את הפרטים שלכם בקישור הבא ואחזור אליכם בהקדם.

או פנו אלי עוד היום בוואטסאפ 447952302561+ או במייל calanit.sc@gmail.com.

510 views0 comments
bottom of page