top of page
Search
  • Writer's pictureCalanit

תערוכת אמנות של סטיב מקווין בלונדון

המלצה על תערוכת אמנות של סטיב מקווין בלונדון – הכניסה בחינם!

תערוכת אמנות של סטיב מקווין בלונדון
Year 3 Class Photograph © Steve McQueen & Tate

אם אתם טסים לממלכה בזמן הקרוב, יש לי המלצה על תערוכת אמנות של סטיב מקווין בלונדון שכדאי לכם מאוד לבקר בה – ומיד אסביר גם מדוע.


התערוכה היא של סטיב מקווין (Steve McQueen), במאי קולנוע, מפיק ואמן זוכה פרס טרנר ומועמד לפרס האוסקר – אם השם שלו מוכר לכם, זה בטח בזכות בימוי הסרט "12 שנים של עבדות" אשר זכה למיטב השבחים מכל העולם.


מלבד היותו במאי ומפיק מצליח, מקווין הוא בראש ובראשונה אמן – הוא למד עיצוב ואמנות במכללת צ'לסי לאמנויות (University of the Arts London) ואמנות יפה במכללת גולסמית'ס (Goldsmiths College University of London).


לפני שזכה להצלחה כיוצר קולנוע מוכשר ומצליח עם סרטים כמו "12 שנים של עבדות", "רעב" ו-"בושה", מקווין עבד והתפרנס בעיקר מציור ואמנות חזותית.


עכשיו, בתערוכה המיוחדת "STEVE McQUEEN YEAR 3" חוזר מקווין אל עולם האמנות ומציב עבודת אמנות חדשה וענקית החושפת את דיוקנן של תלמידי כיתות ג' בלונדון.


העבודה מזכירה מאוד את התצלומים המסורתיים והישנים של כיתות בית הספר, אך למעשה מדובר על פרויקט הרבה יותר שאפתני ומיוחד מתמונת כיתתית רגילה.


הדיוקנאות מציגות לנו את הדור העתידי של לונדון בפרט ושל בריטניה בכלל –


סטיב, לצורך התמונות, הזמין כל תלמיד שנה שלישית (!) בעיר כדי להצטלם על ידי צוות צלמים שהוכשר במיוחד לצורך הפרוייקט.


התלמידים באים מרקעים שונים ומגוונים מאוד אחד מהשני – כך שבכל תמונה לא רואים תלמידים של כיתה מסוימת, אלא ערבוב של תלמידים שונים – כמו תלמידים מבתי ספר עצמאיים, תלמידים מבתי ספר לאמנות, תלמידים שלומדים בבית ולא במסגרת בית ספר ועוד.


סטיב מקווין אובחן כדיסלקט בילדותו והוא סובל מעין עצלה. שימו לב איך העובדה הזו באה לידי ביטוי גם בתמונות – היה חשוב למקווין לכלול בתמונות גם ילדים מבתי ספר מיוחדים, כאלו שלא "רגיל" לראות בדרך כלל בתמונות כיתתיות עם ילדים אחרים.


הדיוקנאות מעלות חיוך אצל כל מי שרואה אותם והם מעניקים תקווה לדור הבא והמגוון, המקבל את השונה והאחר, שגדל במדינה.


הכניסה לתערוכה היא, כמובן, בחינם, כך שאני ממליצה בחום לתת "קפיצה" למוזיאון טייט בריטניה במהלך הביקור שלכם בעיר כדי ליהנות מהתערוכה המקסימה הזו.



תערוכת אמנות של סטיב מקווין בלונדון
Little Ealing Primary School (c) Steve McQueen & Tate


מודיעין שלום – לפני שאתם מגיעים לתערוכה, כמה פרטים חשובים:


מתי: מה-12 בנובמבר 2019 עד 3 במאי 2020.


איפה: Tate Britian


שעות פעילות: פתוח כל יום, 10:00-18:00.


תחנת טיוב קרובה: Pimlico.


מחיר: הכניסה חופשית לכולם.


לסיור אמנות בלונדון שלי כבר הצטרפתם? הבטיחו עכשיו את מקומכם!


לונדון היא גן עדן לאוהבי האמנות באשר הם – אך בגלל שרוב התיירים מגיעים ל-4-5 ימים, ואין להם זמן להכיל את כל הטוב שהעיר מציעה ובאמת להבין מה הם רואים, קל מאוד לפספס את סצנת האמנות בבירת הממלכה.


כאן בדיוק נכנסים לתמונה סיורי אמנות בלונדון בהדרכתי: הצטרפו אלי לשעתיים-שעתיים וחצי במהלכם נבקר בתערוכות הקבועות והמתחלפות בעיר, לקבל הסברים כיפיים וקלילים בעברית ובאמת להבין מה אתם רואים וכמובן גם לשאול שאלות!


אני מציעה סיורים קבוצתיים ופרטיים, אשר מתאימים לכולם – לילדים, למבוגרים, למשפחות, לזוגות, מטיילים בודדים ועוד.


הסיורים מתעדכנים על ידי מדי חודש מה שמבטיח לכם שתקבלו סיור מעודכן ורלוונטי לזמן ביקורכם בעיר, כולל ביקור בתערוכות המתחלפות והחשובות בעיר נכון לזמן השהייה שלכם.


הזמינו סיורי אמנות בלונדון בעברית במסגרת סיור קבוצתי בטופס הבא ואחזור אליכם בהקדם. אין תאריך שמתאים לכם? כתבו בטופס מתי מתאים לכם לערוך סיור פרטי ואחזור אליכם עם פרטים נוספים!


אני לשירותכם גם בוואטסאפ 447952302561+ או במייל calanit.sc@gmail.com.


אהבתם לקרוא את המלצתי על תערוכת אמנות של סטיב מקווין בלונדון? חכו, יש לי עוד המלצות לתערוכות ששווה לבקר בעיר בתוך הבלוג שלי.

135 views0 comments
bottom of page