top of page
Search
  • Writer's pictureCalanit

תערוכת האמנות של קהינדה ויילי בלונדון

המלצה חמה על תערוכת האמנות של קהינדה ויילי בלונדון

תערוכת האמנות של קהינדה ויילי בלונדון
ehinde Wiley, Portrait of a Lady , 2013 © 2019 Kehinde Wiley. Courtesy of Stephen Friedman Gallery.

אם אתם מגיעים עד סוף מאי 2020, אני ממליצה לכם בחום לא תפספס את תערוכת האמנות של קהינדה ויילי בלונדון אשר מוצגת בימים אלו בגלריית וויליאם מוריס (William Morris Gallery).


קהינדה ויילי (Kehinde Wiley) הוא אמן אפרו-אמריקאי בעל שורשים ניגרים שזכה לפרסום בזכות הדיוקנאות הריאליסטיים גדולי הממדים שלו בעלי התפאורות המיוחדות והצבעוניות.


ויילי נמשך לאמנות מגיל צעיר וכבר בגיל 11 החל ללמוד אמנות באופן מקצועי. הוא בעל תואר ראשון באמנויות מטעם מכון לאמנות בסן פרנסיסקו ותואר שני באמנות מאוניברסיטת ייל היוקרתית.


את סגנון יצירתו הייחודי שואב ויילי ממספר רחב של מקורות השראה, ורבים מיצירותיו משלבים מספר סגנונות ולא סגנון אחד ספציפי.


גם הנושאים והדמויות בדיוקנאות שלו מגוונים למדי – החל מדמויות אפרו-אמריקאים וידוענים מעולם הבידור, האמנות והספורט ועד אנשים אלמונים למדי.


דמויות רבות בדיוקנאות שלו מוצגים פעמים רבות בתור גיבורי התרבות הקלאסית, ורבים מציוריו לקחו השראה מציורים אירופיים ואמריקאים קלאסיים מן המאה ה-17 עד ה-19.


לדוגמה, צייר ויילי את האתלט מייקל ג'ונסון בתור המלך פיליפ השני כשהוא רכוב על סוס, לפי סגנונו המפורסם של הצייר הפלמי הנודע אנתוני ואן דייק.


עבודתו של ויילי זכתה לשבחים רבים במהלך הקריירה הארוכה שלו: בשנת 2011 הוא נבחר לאמן השנה של המגזין "קנטין" ולאמן השנה ע"י הפדרצייה המאוחדת של המורים בניו יורק, וב-2015 קיבל את המדליה הלאומית לאמנויות של ארה"ב.


כמו כן, עבודותיו מוצגים במוזיאונים ובגלריות רבים לאמנות ברחבי ארה"ב – ראוי לציון במיוחד הציור "הנשיא ברק אובמה" בעל התפאורה הפרחונית והצבעונית אשר מוצג בגלריית הדיוקנאות הלאומית שבוושינגטון די.סי.


אם אתם בלונדון עד סוף חודש מאי 2020, אתם לא צריכים לטוס לארה"ב כדי ליהנות מיצירותיו-


לראשונה בבריטניה, מקבל האמן תערוכת יחיד משלו בגלריית ויליאם מוריס, בהן תוצג יצירות חדשות שיצר וויילי שהמכנה המשותף לכולן הוא שכל היצירות הן דיוקנאות נשיות בלבד!


התערוכה, שנקראת "הטפט הצהוב" (The Yellow Wallpaper), מציגה דיוקנאות של נשים אותם פגש האמן, והיא למעשה תגובה חזותית לטקסט הפמניסטי המוערך "הטפט הצהוב" מ-1892 של שרלוט פרקינס גילמן (Charlotte Perkins Gilman) ומכאן גם שם התערוכה.


יצירת הספרות "הטפט הצהוב" עוסקת בדיכאון לאחר לידה תוך שהיא בוחנת את קווי המתאר של נשיות, דיכוי במסגרת הנישואים ואי שפיות, וזה בדיוק מה שהתערוכה המקסימה הזו של וויילי מנסה לעשות:


להשתמש באמנות כדי לתאר קווי מתאר שונים של נשיות, מגדר ואפילו צבע עור.


אך להבדיל מיצירת הספרות, בדיוקנאות תוכלו להבחין בדמויות נשים חזקות ומעוררות השראה, בעלות עצמאות וכח. כל אישה מגלמת עמדה או שנוי ביחס למעמד חברתי, דת, מין או קולוניאליזם.


התערוכה מאוד עוצמתית והיא בוחנת את כוחן של הנשים היום בעולם המודרני, לא רק בלונדון אלא בעולם כולו.


זו הזדמנות נהדרת להתרשם מדיוקנאות של נשים חזקות מחד גיסא ומעבודותיו היפות והמיוחדות של האמן קהינדה ויילי מאידך גיסא.


תערוכת האמנות של קהינדה ויילי בלונדון
Kehinde Wiley, Saint Jerome Hearing the Trumpet of Last Judgment , 2018 © 2019 Kehinde Wiley. Courtesy of Roberts Projects.

כל המידע על תערוכת האמנות של קהינדה ויילי בלונדון:


מתי: עד ה-25 במאי 2020.


איפה: William Morris Gallery.


כתובת: Lloyd Park, Forest Rd, London E17 4PP.


שעות פעילות: פתוח כל יום 10:00-17:00, למעט ימי שני בהם הגלריה סגורה.


תחנת טיוב קרובה: Walthamstow Central ומשם יש ללכת ברגל כמה דקות עד לגלריה.


מחיר: הכניסה בחינם.


האמנות בלונדון לא מסתיימת כאן – היא רק מתחילה!


תערוכת האמנות של של קהינדה וויילי בלונדון היא ממש לא התערוכה היחידה המוצגת כעת בעיר-

במקביל מוצגות עשרות עד מאות תערוכות אמנות נוספות שאסור לפספס!


אם אתם אוהבים אמנות, סיור אמנות בלונדון יוכל לעשות לכם סדר בכל השפע הזה.


הצטרפו אלי לסיור אמנותי חוויתי בעברית (או באנגלית, לפי בקשתכם) ברחבי הבירה: ביחד נבקר באופן מקיף ומעניין את המוזיאונים והגלריות הגדולים בעיר לצד תערוכות זמניות שאסור לפספס נכון לזמן ביקורכם בלונדון.


להזמנת סיורי אמנות בעברית בלונדון באופן פרטי או קבוצתי, לקבלת פרטים נוספים והצעת מחיר כל מה שעליכם לעשות הוא למלא ולשלוח את הטופס בקישור הבא ואחזור אליכם בהקדם!


ניתן לפנות אלי גם בוואטסאפ 447952302561+ או במייל calanit.sc@gmail.com.


לעוד המלצות על תערוכות אמנות שאסור לפספס היכנסו לבלוג שלי.

207 views0 comments
bottom of page